Článek
Turisté si nejvíce stěžují na špatnou infrastrukturu (29 procent), na úroveň cen v cestovním ruchu (26 procent) a na chování cestovních kanceláří (23 procent).
Pochvala pro tlumočníky a průvodce
Menší spokojenost panuje i v oblasti reklamací. Služby v cestovním ruchu někdy reklamovalo 16 procent českých turistů a devět procent návštěvníků ze zahraničí. Z domácích turistů se jich však vyřízení reklamace nedočkala téměř polovina z nich, ze zahraničních hostů ale až 67 procent. Pochvalu si naopak vysloužila práce tlumočníků a průvodců.
"Kvalitní služby jsou pro rozvoj cestovního ruchu klíčové, jen spokojený turista se do navštívené destinace vrátí," uvedl ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška.
Průzkum spokojenosti v tuzemském cestovním ruchu se uskutečnil minulý týden na vzorku 500 turistů ve složení 230 turistů z Česka a 270 návštěvníků ze zahraničí. Zahraniční hosté pocházeli nejčastěji z Německa, Rakouska, Ruska, Nizozemska, Polska a Španělska.
Nový pořad o službách v cestovním ruchu
Vědomí o cestovních ruchu chce ministerstvo pro místní rozvoj zvýšit také novým televizním cyklem 28 vzdělávacích pořadů, který natočilo ve spolupráci s Českou televizí. První díl věnovaný hoteliérství odvysílá televize už ve čtvrtek 25. června v 18.25 hodin na programu ČT 1.
Další díly se budou věnovat lázeňství, obsluze, kuchyni a hospodám ale i dalším místům, kde se může turista dostat do nesnází. Náklady na seriál jsou hrazené z Evropského sociálního fondu z operačního programu Rozvoj lidských zdrojů.