Článek
Za jejich krásami míří příliš mnoho lidí a s tím souvisí celá řada negativních dopadů. Sdružení Český ráj, které spojuje města a obce v regionu a jiné právní subjekty kvůli rozvoji celé oblasti, se proto rozhodlo, že nejoblíbenějším místům zkusí pomoci tak, že je vůbec nebude propagovat.
„Řada lokalit je v sezoně přeplněna návštěvníky, jsou zde problémy s parkováním, odpadky a s nedostatkem toalet. Některým těmto problémům lze předcházet, ale je k tomu třeba součinnost všech aktérů cestovního ruchu,“ říká Jitka Kořínková, ředitelka sdružení Český ráj.
„Zaměřit se naopak chceme více na propagaci méně navštěvovaných lokalit, měst Českého ráje, jejich památek, turistických programů a atraktivních služeb jako kvalitních restaurací a ubytovacích zařízení. V plánu je také kampaň na podporu návštěvnosti hradů a zámků,“ dodala ředitelka sdružení Český ráj.