Článek
Cestovní kancelář Fischer v červenci spustila systém Dynamix, který cestujícím nově umožňuje pohnout s tradičními termíny dovolených. Je to dobrá zpráva zejména pro ty, kteří nemají rádi typické cesty „od soboty do soboty”, ale zároveň nemají čas, zkušenosti či jazykovou výbavu k tomu, aby si cesty zařizovali sami. Stejně tak si mohou vybrat, z jakého letiště chtějí letět, s jakými aerolinkami a samozřejmě v jakém hotelu chtějí složit hlavu.
„Pomalu končí doba, kdy se zájezdy prodávaly napevno ve stanovený termín, který se odvíjel od charterových letů. Lidé už nechtějí jezdit na dovolenou pouze na 7 nebo 10 dní, vyžadují flexibilitu,” konstatoval výkonný ředitel Fischer Group Jiří Jelínek.
CK Fischer se prý rozhodla pro zavedení systému již před čtyřmi lety, ale jeho spuštění trvalo tři roky. Český klient má totiž prý výrazně jiné požadavky než klienti západních zemí, kde se tento systém běžně používá.
Na naše ceny se nedostanou, tvrdí mluvčí
„Momentálně si přes tento systém svoji dovolenou objedná několik stovek lidí týdně. Cílem je letos takto prodat zájezd 10 000 lidí a podle dosavadního vývoje se zdá, že se tato hranice podaří splnit, možná i překonat,” informoval Novinky mluvčí CK Fischer Jan Bezděk.
„Zavedením systému reagujeme na trend, který na trhu cestovního ruchu vnímáme. Lidem, kteří si doposud sestavovali dovolenou sami, zůstane volnost výběru podle jejich potřeb, zároveň však budou mít zázemí velké cestovní kanceláře. K tomu získají zájezd za výhodnější cenu, než na kterou by se byli schopni dostat sami,” tvrdí Bezděk.
Za soukromí si rádi připlatí
Personalizace zájezdů je jednou věcí, která se v poslední době řeší. Druhou je pak osobní přístup, který někteří klienti cestovních kanceláří vyžadují. „Mnoho klientů rádo cestuje na poznávací zájezdy s dalšími Čechy, seznámí se a často si při poznávání nové země najdou i nové přátele. Životní tempo je dnes trochu vyšší a vzhledem k rostoucí životní úrovni si mnozí rádi připlatí za flexibilitu, komfort a soukromí. Často tak cestují jen ve dvojicích či malých partách s českým průvodcem. Cesta se jim připravuje na míru,” uvedl Jozef Zelizňák z CK Sen.
Zvýšené požadavky klientů Zelizňák potvrzuje: „Lidé si už chtějí vybrat poměr poznání a oddychu, úroveň hotelů, formu stravy či leteckou společnost a třídu, v jaké poletí. Každým rokem takových lidí přibývá. Díky lehčímu přístupu na internet jsou klienti daleko informovanější a mají vlastní představy. Na nás a cestovních kancelářích obecně je vyjít jim vstříc a přesvědčit je, že se můžou na odborníky spolehnout.”