Článek
Přestože situace v Mexiku není ideální – země má přes 81 tisíc potvrzených případů koronaviru – Mayská riviéra se turistům otevře už příští pondělí 8. června. Později bude spuštěna iniciativa, do níž je zatím zapojeno 200 podniků. Kampaň si klade za cíl nastartovat cestovní ruch a přilákat turisty zpět do středoamerické země za každou cenu.
Nejatraktivnější budou zřejmě zvýhodněné pobyty v hotelech například pro rodiny se dvěma dětmi. Rodiče by v takovém případě neměli za ratolesti platit vůbec nic. Samostatný pár zase dostane při zamluvení dvou nocí další dvě zdarma. A stejný model má platit i na půjčování aut, vstupy do zábavních parků, golfových resortů či lázeňské procedury nebo v restauracích.
„Kampaň je navržena, aby znovu rozjela dovolené v našich destinacích po krizi způsobené covidem-19,“ uvedl šéf lokální hotelové asociace Roberto Cintron. Vysvětlil, že zapojit by se kromě Cancúnu měla také letoviska Tulum, Puerto Morelos nebo ostrov Isla Mujeres.
Pro Mexiko, respektive karibská letoviska na poloostrově Yucatan, je turismus klíčovým zdrojem příjmů. Cestovní ruch vytváří v oblasti na 80 tisíc pracovních pozic. Loni na pobřeží zavítalo zhruba 22,8 milionu návštěvníků.