Článek
Ackermanová měla odcestovat se společností British Airways. Přestože na palubu nenastoupila, kufr v letadle zůstal. „Přišla jsem ke správné bráně na Terminálu 3 s dobrým časem a čekala jsem s dalšími pasažéry v čekárně. Ohlašovací systém je ale příšerný. Po chvilce jsem se šla zeptat, kdy bude nástup na palubu, a dozvěděla jsem se, že letadlo je pryč,“ řekla Britka.
Zaměstnanec letiště záměrně posílal zavazadla do jiných destinací
Zaměstnance letiště se zeptala, proč ji nikdo nevyvolal, ten však nedokázal odpovědět. Stejně tak tápal ohledně jejího zavazadla. „Pozemní personál se vůbec nezajímal, řekl mi, že mi nikdo nemůže pomoct až do páté hodiny ráno následujícího dne,“ uvedla žena. Dodala, že neměla jinou možnost než se ubytovat v nedalekém hotelu za 191 liber (zhruba 5690 korun).
Také si musela koupit novou letenku, tentokrát se společností Emirates, za 612 liber (zhruba 18 240 korun). „Aby toho nebylo málo, můj nákup z bezcelní zóny byl zkonfiskován,“ doplnila.
Zavazadlo bylo bez problému
Mezitím byl ženin kufr na cestě do Jihoafrické republiky. „Jak je možné, že zavazadlo odletí bez cestujícího, který ho nechal odbavit?“ ptala se Ackermanová. Od konce 80. let, kdy došlo k takzvané aféře Lockerbie, se stalo pravidlem, že letadlo zkrátka neodletí bez pasažéra, který má v nákladovém prostoru odbavené zavazadlo.
Aféra Lockerbie byl teroristický bombový útok, který se odehrál na palubě letadla společnosti Pan American World Airways v roce 1988. Při letu z Heathrow na newyorské letiště J. F. Kennedyho byla odpálena plastická trhavina umístěná v přední části zavazadlového prostoru. Letadlo vybuchlo nad skotským městečkem Lockerbie a při útoku zahynulo 270 lidí – 259 na palubě a 11 na zemi. |
Nová bezpečnostní pravidla však povolují výjimku, pokud si je kapitán letadla jist, že zavazadlo nepředstavuje žádné riziko. „Na Heathrow disponujeme nejpokročilejší skenovací technologií na světě. Přestože nebudeme komentovat specifika systému, dokáže udržet nebe bezpečné,“ uvedl mluvčí letiště.