Hlavní obsah

Británie bude lákat turisty na pohádkovou dovolenou

Na dovolenou snů chce lákat zámožnější turisty britská turistická kancelář VisitBritain. Hlavními lákadly luxusní dovolené mají být hrady, zámky, honosné domy a divadla. Informovala o tom agentura Reuters.

Článek

VisitBritain bude nabízet pohádkovou dovolenou, rozdělenou podle míry luxusu do tří kategorií: zlatou, platinovou a černou. Doufá, že se jí podaří přilákat deset miliónů turistů, kteří mají roční příjem vyšší než milión dolarů.

"Každá země má pětihvězdičkové hotely, luxusní lázně, značkové obchody a soutěže v golfu, ale Británie vyniká tím, že je kolébkou luxusních značek," řekla Patricia Yatesová, ředitelka strategie a komunikace ve VisitBritain.

Foto: Lucie Poštolková, Novinky

Hotel Ye Olde Bell ze 17. století ukrývá stylové pokojíky s postelí s nebesy i vanou na nožičkách.

"Například pobyt v londýnském hotelu Claridge, nákupy v obchodním domě Selfridges v Birminghamu (postavený podle návrhu architekta českého původu Jana Kaplického), který je řazen mezi nejvýznamnější moderní stavby světa, nebo osmnáct jamek na golfovém hřišti v St. Andrew's, to je luxus, který nenajdete všude."

Foto: Lucie Poštolková, Novinky

Pokoj v hotelu Ye Olde Bell s postelí s nebesy i vanou na nožičkách.

Dovolená snů

Kancelář si zjistila, jaké představy mají bohatí lidé o pohádkové dovolené nebo dovolené snů; k nalákání turistů tak využije bohatou historii země, ukáže magickou stránku Británie, která má velký smysl pro hravost a fantazii.

Nabídne dovolenou těm, kdo chtějí zůstat celou dobu stranou a nerušeni, nebo si chtějí zahrát golf na prestižních místech, může ale zajistit i život na nějakém zámku ve Skotsku, kde si každý může namíchat svoji láhev sladové whisky.

Pro ty, kdo by se chtěli podívat pod kůži tradiční britské kultuře, je tady šance dostat se do zákulisí Shakespearova divadla v Londýně.

Foto: Lucie Poštolková, Novinky

K dispozici je také skvělé šampaňské, možnost pilotovat vrtulník, svézt se parním vlakem, otevírat ústřice nebo udit ryby.

"Zámožní cestovatelé si chtějí luxusní dovolenou upevnit svůj společenský status, chtějí vyprávět zážitky, jak dělali něco nového a jedinečného nebo využít nových zkušeností z cest v běžném životě," uvádí turistická kancelář.

Foto: Lucie Poštolková, Novinky

Útulný pokoj ve věži hradu

Agentura si na celosvětovou kampaň, kterou chce spustit příští rok, vyčlenila 50 miliónů liber (téměř 1,5 miliardy korun), dalších 50 miliónů chce získat ze soukromého sektoru.

Zlatá dovolená je pro ty, kdo se chtějí hodně blýsknout, platinová pro ty, kdo se tolik předvádět nepotřebují, a černá bude vyhovovat těm, kdo chtějí skvělou, ale nenápadnou dovolenou.

Související články

Výběr článků

Načítám