Článek
Kontroloři chrápání procházejí chodbami v zónách klidu v hotelích Crowne Plaza v Londýně, Leedsu a Manchesteru. Jejich úkolem je pátrat po ofenzivních zvucích a klepat na dveře hostů, kteří chrápou příliš hlasitě.
"Máme zóny klidu ve dvou patrech hotelu. Jako hlídka proti chrápání provádím pochůzky po chodbách a monitoruji rušivé zvuky, zvlášť v klidových zónách," uvedla Laura Simpsonová, kontrolorka nočního klidu v hotelu v Leedsu na severu Británie.
Klidové zóny
"Hosté mohou požádat o přidělení pokoje v klidových zónách, pokud mají obzvláště lehký spánek. Pokud se v zóně objeví host, který klid ruší, je mu taktně naznačeno, že zóna není úplně pro něj, a při příští návštěvě mu je nabídnut pokoj v jiném patře," vysvětluje Simpsonová.
Pokoje absorbující chrápání jsou doplňkovým opatřením řetězce vlastněného společností InterContinental Hotels Group a nyní se testují. K úpravám, které mají za úkol minimalizovat reprodukci nepříjemného zvuku, patří izolace na stěnách, čelech postelí, speciální polštáře a rušičky.
"Všichni jsme to zažili - leželi jsme zcela čilí ve tři hodiny ráno s hlavou schovanou pod polštářem, abychom se zbavili chrápání našeho partnera," uvedl mluvčí řetězce Tom Rowntree. "Není nic horšího než být vzhůru celou noc, proto jsme navrhli speciální místnosti proti chrápání, které našim hostům zajistí klidný spánek," prohlásil.
Chrápání je způsobeno částečnou blokádou horních cest dýchacích a podle britské asociace pro chrápání a spánkovou apnoe se týká čtyř z deseti lidí v Británii.