Článek
První problém nastal podle listu Tribune de Genève krátce před dosednutím na ženevské letiště, kde foukal silný boční vítr. Pilot musel přerušit přistávací manévr a vznesl Airbus A320 opět vzhůru.
Zamířil do 200 kilometrů vzdálené Basileje, v tamním vzdušném přístavu se ale opakoval scénář ze Ženevy. Ani tam počasí leteckému provozu nepřálo a kapitán musel stroj znova „zvednout“ ve chvíli, kdy byl už jen 150 metrů nad zemí.
Kerosin-Krimi wegen starkem Wind – Easyjet-Flug gleich zweimal umgeleitet https://t.co/coM2WqSoNk
— Blick (@Blickch) November 15, 2023
Vzdušná odysea se proto dostala do nejdramatičtějšího dějství. Zoufalý kapitán se obrátil na dispečery v Curychu, kterým sdělil, že mu v nádržích zbývá kerosin na 18 minut letu.
Curyšské letiště už airbus mohlo přijmout, takže na něm pilot bezpečně přistál. Řídící věž mu dala přednost před jinými letadly, protože podle propočtu deníku Blick měl airbus ve chvíli dosednutí na ranvej palivo už jen na pět minut.
Letecká společnost příhodu potvrdila s tím, že „došlo k řadě nešťastných momentů“, které nemohla ovlivnit. Dvojí odklonění airbusu bylo podle ní sice neobvyklé, avšak odvíjelo se v souladu s plánovanými postupy pro podobné situace.
Cestujícím se let prodloužil z plánovaných 45 minut na zhruba dvě hodiny a museli se spokojit s tím, že přistáli 230 kilometrů od původní destinace.
Letecká společnost se pasažérům omluvila, poskytla jim blíže neupřesněnou kompenzaci a zajistila jejich převoz do Ženevy.