Článek
Ikem cestoval s tak velkou hotovostí, aby mohl v Číně zakoupit zboží. Ještě než opustil letiště v nigerijském Lagosu, oslovila ho posádka Emirates s tím, aby jim svá příruční zavazadla odevzdal, protože tak budou více v bezpečí. To se muž nejprve zdráhal, ale z obav, že nestihne svůj let, nakonec svolil. A kufry už nikdy nespatřil.
Posádka sice Ikemovi dala dvě visačky s referenčními čísly, zavazadla ovšem už nebyla nalezena. Podle policejního vyšetřování ani nikdy neopustila Lagos. Nejvyšší soud v nigerijském hlavním městě uvedl, že Ikem se v uplynulých letech snažil kufry dohledat, vrátil se několikrát do Dubaje, kde přestupoval, ale i do čínského Kantonu.
Jen část ztracených peněz přitom patřila samotnému Nigérijci, více než polovina byla majetkem jiného obchodníka, pro kterého měl Ikem zboží v Číně nakoupit.
Aerolinky Emirates argumentovaly, že za zavazadla ovšem odpovídá nigerijská handlingová společnost NAHCO. Soudce však rozhodl ve prospěch žalobce a nařídil, aby společnost vyplatila všechny ztracené peníze a dalších 2,8 milionu korun jako kompenzaci. Mluvčí Emirates dodal, že aerolinky už podaly odvolání.