Hlavní obsah

Aerolinky zkazily rodině dovolenou kvůli údajně neplatnému pasu

3:06
3:06

Poslechněte si tento článek

Měla to být poklidná dovolená v předvánočním čase. Vinou aerolinek easyJet však britská rodina prožila několik hektických dní, a to kvůli jednomu údajně neplatnému pasu. Přestože si dopravce zprvu stál za svým, později couvl a připustil, že zaměstnanci udělali chybu. Následně přiznal cestující finanční náhradu.

Foto: Profimedia.cz

Britské pasy (ilustrační foto)

Článek

O případu, který se udál v polovině prosince informuje server Independent. Ellie Boltmanová, její manžel Alex Stone a dvě děti měli namířeno na Kanárské ostrovy. Dovolenkové naladění však brzy opadlo, když zaměstnanci u přepážky rodinu informovali, že pas Boltmanové nesplňuje náležité požadavky.

Nebyla to však pravda. Independent uvádí, že při cestách ze Spojeného království do EU musí britské pasy splňovat dvě základní podmínky – stáří nesmí překročit 10 let a pas musí mít před cestou minimálně tři měsíce do vypršení platnosti. Obojí podle serveru cestovní dokument Ellie Boltmanové splňoval, přesto jí nebyl umožněn nástup na palubu.

„Žena u přepážky se podívala do pasu mojí ženy a řekla jí, že nebude moct letět. Uvedla, že se od brexitu změnila pravidla a datum vypršení platnosti už není relevantní,“ popsal situaci Stone s tím, že easyJet si pravidla interpretoval podle svého a zcela nesprávně, když požadoval, aby byl pas platný ještě alespoň tři měsíce po návratu domů.

Cestování do Velké Británie se letos trochu zkomplikuje. Kvůli novému formuláři

Cestování

Rodina tedy opustila frontu, aby se poradila, jaké další kroky podnikne. Nakonec se manželé rozhodli, že Stone odletí s dětmi a Boltmanová si půjde zařídit expresní pas a přiletí později. Po třech dnech na Kanárské ostrovy skutečně vyrazila.

Rychle změnily názor

Stone mezitím kontaktoval aerolinky, aby podal stížnost a požádal o finanční náhradu, na kterou měla rodina nárok. Dopravce však trval na tom, že k žádné chybě nedošlo a zaměstnanci se zachovali správně. Rodině pak společnost nabídla kompenzaci ve výši pouhých 13 liber (necelých 400 korun), přestože jí za nový pas a letenky vznikly náklady zhruba tisíc liber (30 tisíc korun).

Server Independent jménem rodiny aerolinky easyJet kontaktoval, v tu chvíli začala společnost od svého původního tvrzení couvat. „Je nám moc líto, že byl paní Boltmanové chybně odepřen vstup na palubu. Ohledně platnosti cestovních dokumentů dodržujeme náležité postupy, a tak zjišťujeme, proč se v tomto případě stala chyba,“ uvedl dopravce a doplnil, že zákaznici bude poskytnuta plná finanční náhrada.

„Navzdory splnění všech požadavků byl mojí ženě odepřen nástup do letadla, což vyústilo v emoční stres, ztrátu peněz a pokažené rodinné prázdniny. Je s podivem, že se easyJet nedokázal normálně vypořádat se zcela běžnou stížností,“ doplnil Stone.

Nejsilnějším pasem se pyšní Singapurci. Češi sdílí osmé místo s Maďary

Cestování
Související témata:

Výběr článků

Načítám