Hlavní obsah

Aerolinky vykázaly rodinu z letadla kvůli alergii na buráky

Společnost Turkish Airlines měla vykázat z letadla rodinu, která požádala, aby se na palubě kvůli alergii jednoho z členů neservírovaly arašídy. To zaměstnanci aerolinky odmítli a místo toho po krátké diskuzi pasažéry informovali, že bohužel nemohou letět. Rodině se následně nemělo dostat od dopravce žádné pomoci ani náhrady.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Brit Eren Dervish cestoval v květnu s manželkou a dvěma dětmi na Kypr. Rodina naplánovala cestu do Larnaky s British Airways, zpátky pak letěla ze severní části ostrova přes Turecko a zpět do Londýna. „Moje šestiletá dcera má alergii na arašídy, takže jsem zvyklý o tom dopředu aerolinky informovat,“ uvedl Dervish pro server Independent.

„Týden před dovolenou jsem zavolal do British Airways i Turkish Airlines. V British mi řekli, ať se nebojíme, že to můžeme říct personálu u odbavení a v průběhu letu se buráky podávat nebudou. U Turkish reagovali, že o tom personál informují,“ vzpomíná Dervish.

Přestaňte si stěžovat na únavu, vzkázal svým pilotům šéf aerolinek

Cestování

U prvního z dopravců se skutečně buráky neservírovaly. S Turkish Airlines to však dopadlo zcela jinak. „Dorazili jsme na letiště a já jako obvykle o alergii uvědomil personál, ale ten zřejmě vůbec nechápal, o co jde,“ řekl muž s tím, že má turecký původ a umí i základy jazyka, a tak slyšel, že o arašídech zaměstnanci diskutují.

Nikdo jim nepomohl

„Jakmile jsme vstoupili na palubu, začal se nás člen posádky vyptávat na podivné otázky. Třeba, jak daleko může být člověk, který jí buráky. Řekl jsem, že jsme v letadle, které je vzduchotěsné, a prosil jsem je, aby prostě arašídy nepodávali,“ doplnil muž. Stevard nicméně reagoval tím, že vedoucí i pilot chtějí buráky i nadále nabízet.

Dervish s posádkou dále diskutoval a sdělil jí, že klidně cestujícím vysvětlí, proč je důležité, aby se na letu oříšky nepodávaly. „Pak však nastoupil někdo z provozu a zavedl mě z letadla na schůdky. Chtěl po mně, abych podepsal, že přebírám zodpovědnost, kdyby se mojí dceři něco stalo.“

Rodina se prý s takovou reakcí aerolinek ještě nesetkala. Dervish samozřejmě podepsat odmítl, a tak mu zaměstnanci sdělili, že musí s manželkou i dětmi opustit letadlo. „Personál nebyl agresivní, ale pokoušel se mě přesvědčit, že je chyba na mojí straně. Manželka i děti plakaly, měly z toho trauma,“ dodal muž.

Rodině prý nikdo z aerolinek ani nepomohl, Dervish proto zakoupil nové letenky s British Airways z Larnaky. Vzhledem ke komplikacím a změnám plánů zaplatila rodina dalších 2500 liber (71 tisíc korun), aby se dostala domů. „Dokonce jsme kvůli tomu nestihli práci a naše děti školu,“ konstatuje cestující.

Společnost mlčí

Dervish vyplnil na stránkách aerolinek stížnost a kontaktoval je i skrze sociální sítě. Společnost tvrdí, že u jeho rezervace nenašla žádné informace o alergiích. „Štve mě na tom princip. Vykopli plačící šestileté dítě, aby mohli nabízet v první třídě buráky,“ doplnil muž.

Společnost Turkish Airlines se podle serveru Independent ke stížnosti zatím nevyjádřila.

Lidé rozcupovali aerolinky za nevábnou snídani v první třídě

Cestování

Výběr článků

Načítám