Článek
Když aerolinky povolily nástup na palubu, bylo letadlo mířící z Charlotte do Bostonu už o pět hodin zpožděné. Podle jedné z pasažérek Sheily Grayové, která s manželem a dvěma dětmi cestovala z Říma, na letounu probíhaly opravy, jak jí sdělil personál u odletové brány.
Když cestující po pětihodinovém čekání konečně nastoupili do letadla, moc se v něm neohřáli. O malou chvíli později je posádka informovala, že musejí vystoupit, jelikož pilotům i palubnímu personálu končí směna, napsal server Independent.
Cestujícímu dorazil po letu kufr s kompletně roztrhaným oblečením
Nejde o žádný výmysl či lenost — předpisy určují, kolik hodin v kuse mohou piloti a posádka pracovat a kolik hodin potom musejí odpočívat a spát, aby nedošlo k ohrožení bezpečnosti letu.
Lidé se rozčilovali
„Nemohli letět, tak jsme vystoupili a začali zjišťovat, jestli najdeme jiné lety,“ okomentovala Grayová. „Lidé byli naštvaní a křičeli na zaměstnance u brány,“ doplnila. Jakmile se našla náhradní posádka, lidé mohli opětovně nastoupit a letadlo nakonec odletělo. Jaké bylo výsledné zpoždění, však není známo.
Podle Grayové aerolinky nenabídly lidem žádnou kompenzaci. Ve Spojených státech amerických však letecké společnosti nemusí cestujícím platit finanční náhrady, pokud se letadlo zpozdí nebo se let zcela zruší, uvádí Independent. Na kompenzaci mají lidé nárok jen v případě, že se prodají místa navíc a na palubu se tak nevejdou všichni pasažéři.
Velká zpoždění i rušení letů jsou důsledkem nedostatku personálu, s nímž v posledních týdnech dopravci bojují. Množství letů rušily například i aerolinky easyJet či British Airways.