Článek
Výše zmíněné faktory sehrály podle společnosti SITA roli v tom, že odbavování zavazadel neprobíhalo příliš hladce. Počet ztracených zavazadel se oproti roku 2021 takřka zdvojnásobil, na tisíc cestujících připadalo 7,6 ztracených zavazadel – o rok dříve to bylo 4,35, což ale mohlo být způsobeno i tím, že se kvůli pandemii tolik nelétalo.
„Rychlý návrat zpátky k normě leteckého odvětví překvapil, což mělo za následek narušení provozu, protože letiště, aerolinky ani pozemní zaměstnanci kvůli nedostatku personálu nezvládali,“ cituje server Independent šéfa společnosti SITA Davida Lavorela.
Statistika uvádí, že nejpalčivější byl problém na velkých letištích, což ale nakonec mělo dopad i na menší letiště, na která tato zavazadla doputovala a s jejichž „repatriací“ se pak musela vypořádat.
Do celkového počtu ztracených zavazadel se počítají i poškozená zavazadla či ta, která byla později nalezena, ale jejich majitelé na ně museli čekat déle. Opožděná zavazadla tvořila 80 procent z celkového počtu, poškozených kufrů bylo 13 procent a zcela ukradených sedm procent.
Nejhůře si z hlediska čísel vedla Evropa, kde na tisíc cestujících připadá 15,7 pohřešovaných zavazadel. V Asii na stejné množství pasažérů připadají jen tři zavazadla. Podle Lavorela je zapotřebí opětovně zapracovat na tom, aby měli lidé důvěru v instituce, které se o jejich majetek v průběhu cesty starají.