Článek
Letadla létala v krátké smyčce - zhruba za dvacet minut, co opustila letiště v Inčchonu, se na něj opět vracela. Regulace totiž uvádějí, že piloti musejí prokázat způsobilost pro řízení určitých letounů každých 90 dní a společnost Asiana Airlines se chtěla ujistit, že piloti budou moci obří stroj pilotovat, jakmile se uvolní světové restrikce pro cestování.
Za běžných okolností by pilotům pro zachování licence stačilo trénovat na simulátoru. Jenže ten Jižní Koreji nejbližší pro Airbus A380 se nachází až v Thajsku. A vzhledem k uzavřeným hranicím a omezenému cestování neměla společnost jinou možnost než využít pro cvičení skutečná letadla, přestože byla zcela prázdná.
Aby pilotům navíc zůstala licence, musejí splnit určitý počet tréninků, konkrétně tři odlety, přistání a další, nebo let podle přístrojů, který umožňuje cestu i při zhoršených meteorologických podmínkách.
V některých zemích se doba pro obnovení licence na určité typy letounů kvůli koronaviru protáhla. Například v USA se povinné zdravotní prohlídky i výcvik prodloužily o další tři měsíce.