Článek
Williamsová cestovala se společností z Düsseldorfu do Londýna. Pro server Mirror uvedla, že se nejprve snažila situaci vyřešit s posádkou racionálně. Nezbyla jí však žádná jiná možnost než všechna balení buráků koupit.
„Stevard se na mě podíval prázdným pohledem, jestli jsem se nezbláznila. Řekl, že je to hodně balení a že je budou muset spočítat. Požádala jsem je, aby je spočítali, že je všechny koupím, protože mi nedali jinou možnost,“ uvedla pasažérka. Dodala, že aerolinky by se měly stydět za to, jak jejich zaměstnanci situaci vyřešili.
@eurowings an announcement for no nuts would be simple! Its not complicated, training your staff to communicate, empathy and an inclusive policy for all travellers! @AllergyUK1 @AnaphylaxisUK @NoNutTraveler @Allergyhour #giveaRefundhttps://t.co/dlYq9wmxTR
— Food Allergy Aware (@FoodAllergyAW) August 7, 2023
Nemohou zaručit absenci alergenů
Společnost se nicméně brání, že se incident odehrál trochu jinak. „Je nám líto, že let neproběhl tak hladce, jak bylo v plánu, a mrzí nás nepříjemnosti způsobené Leah Williamsové. Nebyla nicméně nucena kupovat všechna balení arašídů. Zkoušeli jsme jí nabídnout alternativní řešení, kdy informujeme okolní pasažéry o její alergii. S tím nejprve souhlasila, ale pak stejně skoupila všechny buráky,“ uvedl pro server Independent mluvčí společnosti.
Aerolinie uvedly, že nejsou schopny zajistit, aby se na palubě nenacházely žádné potraviny, které mohou vyvolat alergické reakce. Mimo jiné z důvodu, že cestující si mohou přinést i vlastní jídlo. „Jelikož existuje spousta alergií a intolerancí, nedokážeme vyloučit přítomnost některých alergenů na palubě,“ doplnil mluvčí.
Williamsová uvedla, že ji všechny balíčky buráků stály víc než samotná letenka. Za ni zaplatila 50 liber (asi 1400 korun), zatímco za arašídy 144 liber (kolem 4000 korun).