Hlavní obsah

Ze staré lodi vznikl kostel pro mladé

Právo, Hynek Paštěka

Loď nemusí být určená jen pro přepravu lidí nebo nákladu na vodě. Je možné ji využít jako místo pro bohoslužbu, která připomíná rockový koncert.

Foto: Hynek Paštěka, Právo

Výstava mimo jiné ukazuje, jak by měla loď vypadat po rekonstrukci.

Článek

Právě tak chce jednu z lodí v holešovickém přístavu využívat skupina mladých křesťanů ze sdružení ICF (International Cristian Fellowship).

„Když jsem se přestěhoval do Prahy, hledal jsem křesťanský sbor, do kterého bych mohl chodit. ICF mě svým stylem oslovilo, bohoslužby skutečně připomínají rockový koncert,“ řekl Právu Milan Bocko, který je autorem většiny fotografií, které jsou na lodi vystavené.

Dokumentují jak rekonstrukční práce na lodi, tak všední život mladých lidí z ICF.

Loď za dva milióny

„Loď jsme zakoupili za dva milióny korun. Bývalý majitel za ni chtěl původně šest, ale s příchodem krize slevil. Měli jsme velké štěstí, protože se nám podařilo během čtrnácti dnů sehnat čtyři dárce, kteří každý přispěli půl miliónem,“ informoval Právo koordinátor projektu Tomáš Janda.

Mladí křesťané zatím vybourali staré kajuty, obložení, zbytky osvětlení, izolace a plechů. Nyní je loď připravena k první fázi rekonstrukce, kterou potřebuje především dno lodi.

Ta bude stát další dva milióny, celkové náklady na úpravu se odhadují na deset až patnáct miliónů korun.

Centrum pro mladé

„Chceme z lodi udělat centrum setkávání mladých křesťanů s lidmi nevěřícími. Mělo by fungovat jako most, protože se nechceme stát sektou, ale oslovit další mladé lidi. Proto při bohoslužbách používáme živou hudbu s duchovními texty, různé projekce, divadlo, světla. Hodně se věnujeme tématům, která mladé lidi zajímají. Zážitek víry je do značné míry nepřenosný, ale touto formou jej můžeme sdílet s ostatními,“ vysvětlil Janda.

ICF začínalo jako skupina tří českých přátel, dnes na bohoslužby chodí okolo 250 mladých lidí, nechybějí mezi nimi ani cizinci.

„Samozřejmě že bychom chtěli loď po rekonstrukci přesunout na místo blíže centru města, v jednání je již kotviště v Praze 7. Ale teď je hlavní rekonstrukce. Protože jsme rychle sehnali peníze na koupi lodi, myslíme, že se nám podaří sehnat i další na opravu. Jsme optimisté a máme víru,“ dodal Janda.

Související témata:

Související články

Pražské radnice nevědí, kolik mají zeleně

Jen málokterá ze 22 radnic pražských městských částí má přehled o tom, kolik je na jejím území zeleně rostoucí mimo les a zda přibývá či ubývá. Vyplynulo to...

V Praze vznikají legální plochy pro graffiti

Radnice Prahy 10 se rozhodla bojovat s řáděním sprejerů, kteří v jejich obvodu jen za minulý rok udělali na obecním majetku škodu za téměř 30 miliónů, a chce...

Výběr článků

Načítám