Článek
Obecně platí, že čtyřdobé motory nesmějí běžet bez dostačujícího množství oleje, jehož hladinu musíte kontrolovat před každým použitím. Motor také nesmí běžet bez vzduchového filtru, který je třeba vyjmout a vyčistit asi po 25 hodinách provozu. Zapalovací svíčku občas vyšroubujte trubkovým klíčem, zbavte karbonu a zkontrolujte nebo seřiďte vzdálenost elektrod (obvyklá je 0,7 – 0,8 mm).
Jestliže sekačka nepracuje, jak potřebujete, může se jednat jen o některou z nejobvyklejších závad, kterou snadno odstraníte sami, třeba podle následujícího systematického vyhledávání závad.
Sekačka nenastartuje
• Zapalovací svíčky jsou zaplaveny olejem, mokré nebo přemůstkované (zbytky hmot mezi elektrodami). Vyšroubujte svíčky a očistěte je hadříkem.
• Kabel zapalování se uvolnil nebo přetrhl. Poškozený kabel vyměňte.
• Kabely od motoru jsou poškozené a musíte je vyměnit. (Tato oprava může být případně i práce pro servis).
• Další příčiny: poškozené zapalování nebo kondenzátor, zaolejované, mokré nebo zanesené přerušovací kontakty. Obraťte se na servis.
Přerušená dodávka paliva
• Přesvědčte se, jestli je v nádrži ještě dostatek paliva.
• Síta v nádrži nebo trysky se ucpaly. V tomto případě jsou nutné služby odborníka.
Klesá výkon motoru
• Možná je filtr v tlumiči sání zanesený prachem. Vyčistěte jej benzinem (ale ne směsí pro dvoutaktové motory), nebo vložte nový filtr.
• Sekačka nemá dostatečnou kompresi. Uvolnila se hlava válce, celý válec nebo zapalovací svíčky.
• Ovládací páčka může být v nesprávné poloze.
Motor nemá pravidelný chod
• Je uvolněný nebo poškozený kabel zapalování. Poškozený kabel vyměňte.
• Zástrčka zapalovací svíčky možná není správně zasunuta do svíčky.
• Zapalovací svíčka nebo zástrčka zapalovací svíčky je vadná. Nefunkční části vyměňte pokud možno za originální náhradní díly. U zapalovací svíčky si bezpodmínečně všimněte označení.
• Motor je příliš horký. Nejsou znečištěna chladicí žebra? Je karburátor správně nastavený? Nepoužili jste špatný olej?
• Motor „cinká“. Chladicí žebra jsou znečištěna, je špatně nastavené zapalování nebo se v karburátoru vytvořila příliš silná vrstva olejového uhlí. Opravu raději přenechejte odborníkovi.