Hlavní obsah

Záchytná parkoviště P+R v Praze přestávají stačit, vzniknou dvě nová

Právo, Hynek Paštěka

Záchytná parkoviště Park and Ride (P+R) se těší mezi lidmi, co dojíždějí do Prahy z okolí, čím dál větší oblibě. Svědčí o tom i to, že kapacitně přestávají stačit. V tuto chvíli jich má Praha 17, jejich kapacita je přes tři tisíce vozů.

Foto: Miroslav Sova, Právo

Také záchytné parkoviště na Opatově je oblíbeným místem mimopražských řidičů.

Článek

Parkoviště P+R slouží jako záchytný bod, řidiči dojíždějící do metropole zde zaparkují svá auta a dále již pokračují městskou hromadnou dopravou.

V roce 2010 na nich zaparkovalo celkem 933 300 vozů. Proti roku 2009 je to nárůst o 400 tisíc vozidel. „Celodenní parkovné navíc zákazníka přijde na pouhých deset korun. Pro motoristy je tento poplatek velmi atraktivní zejména ve srovnání s platbou za komerční parkoviště či s pokutou za odtah špatně zaparkovaného vozidla,“ řekl Tomáš Mrázek, tiskový mluvčí pražské Technické správy komunikací (TSK).

„A především jsou parkoviště P+R vhodnou alternativou k často přeplněným příjezdovým komunikacím do centra. Většina z nich se nachází v těsné blízkosti stanic metra či u nádraží Českých drah,“ dodal Mrázek. Nejvyužívanějším parkovištěm P+R roku 2010 byl Chodov u brněnské dálnice D 1, který využilo 226 200 vozů, následovaly Letňany u stejnojmenné konečné stanice metra trasy C se 186 600 vozy a třetí příčku obsadilo parkoviště Černý Most I se 122 600 vozy.

Služba informuje o obsazenosti parkovišť

Existují však i parkoviště, která řidiči využívají méně. Konkrétně je to v Běchovicích (1700 vozů) a Radotíně (4100 vozů). Obě tato parkoviště se nacházejí v blízkosti vlakových nádraží a řidiči nyní mají poměrně slušnou jistotu, že na nich skutečně zaparkují.

Parkoviště P+R jsou vhodnou alternativou k často přeplněným příjezdovým komunikacím do centra.
Tomáš Mrázek, mluvčí TSK

TSK chce zvýšit kapacitu vybudováním dvou nových P+R parkovišť. „U parkoviště Zličín III probíhá jednání o vydání územního rozhodnutí. Půjde o objektové parkoviště s kapacitou zhruba 700 míst. Cena se bude odvíjet od výsledku výběrového řízení, které ještě neproběhlo. Přibližně to budou desítky miliónů korun. Parkoviště Černý Most III je ve fázi přípravy, kdy vytipováváme vhodnou lokalitu a zpracováváme studii, jaký typ parkoviště (klasické pozemní či nějaká montovaná stavba) by tam měl vyrůst, “ uvedl Mrázek.

Dodal, že na stránkách TSK si lidé mohou aktivovat službu TSK info. Ta je ve zvolených dnech a intervalech emailem informuje o obsazenosti jimi vybraných parkovišť.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám