Článek
Na druhém místě skončila výpravní budova nádraží v Kamenici nad Lipou a třetí je zastávka Šárovcova Lhota. Loňský zahajovací ročník vyhrálo nádraží v Ostroměři. Soutěž je součástí projektu vlídná nádraží.
"Hlasování o nejkrásnější nádraží roku 2008 proběhlo ve dvou kolech. V prvním lidé poslali celkem 45 nominací, ve druhém pak mezi deseti finalisty vybrali absolutního vítěze. Dohromady přišlo bezmála 800 hlasů," uvedl zástupce ředitele odboru komunikace ČD Jiří Ješeta.
.: Nádraží v Kamenici nad Lipou se umístilo na druhé příčce. Foto: Asociace Entente Florale CZ
Hlasující podle ředitelky asociace Drahomíry Kolmanové nejvíce oceňovali čistotu, zachování historických architektonických prvků, dobré služby, příjemný personál a květinovou výzdobu na nádražích. "V případě Trutnova si vysloužila pochvalu cestujících zdařilá rekonstrukce, kterou provedly České dráhy společně s místní radnicí, a také kvalitní práce zaměstnanců drah," dodala.
Přibližně 150 let stará budova trutnovského nádraží byla do roku 2006 ve špatném stavu, její rekonstrukce stála zhruba 20 miliónů korun, polovinu uvolnila trutnovská radnice, řekla místostarostka Trutnova Hana Horynová. "Budova byla ve skutečně špatném stavu, kromě zázemí pro pracovníky drah se zlepšily čekárna, sociální zařízení i další prostory nádraží. Opravený je také peron. Do budoucna bychom uvítali ještě zlepšení stavu nástupišť," uvedla Horynová.
Přibližně 150 let stará budova trutnovského nádraží byla do roku 2006 ve špatném stavu, její rekonstrukce stála zhruba 20 miliónů korun, polovinu uvolnila trutnovská radnice, řekla místostarostka Trutnova Hana Horynová. "Budova byla ve skutečně špatném stavu, kromě zázemí pro pracovníky drah se zlepšily čekárna, sociální zařízení i další prostory nádraží. Opravený je také peron. Do budoucna bychom uvítali ještě zlepšení stavu nástupišť," uvedla Horynová.
Druhé místo v soutěži je podle starosty Kamenice nad Lipou Ivana Pfaura výsledkem dobré spolupráce mezi radnicí a společností Jindřichohradecké místní dráhy. "Ke 100. výročí založení tratě Jindřichův Hradec - Obrataň dostalo nádraží novou omítku, město přispělo vybudováním příjezdové komunikace a udržováním čistoty v okolí nádraží," řekl Pfaur.
.: Zastávka v Šárecké Lhotě skončila na třetím místě. Foto: Asociace Entente Florale CZ
Radnice se podle něj před deseti lety převzetí tratě Českých drah soukromým subjektem nejprve obávala, ale názor se rychle změnil. "Dráha propojuje Vysočinu a Jihočeský kraj, má velký vliv na rozvoj turistického ruchu ve městě," dodal starosta.
Radnice se podle něj před deseti lety převzetí tratě Českých drah soukromým subjektem nejprve obávala, ale názor se rychle změnil. "Dráha propojuje Vysočinu a Jihočeský kraj, má velký vliv na rozvoj turistického ruchu ve městě," dodal starosta.
Radnice se podle něj před deseti lety převzetí tratě Českých drah soukromým subjektem nejprve obávala, ale názor se rychle změnil. "Dráha propojuje Vysočinu a Jihočeský kraj, má velký vliv na rozvoj turistického ruchu ve městě," dodal starosta.Pracovníky Českých drah ze zastávky v Šárovcově Lhotě, která v soutěži získala třetí místo, úspěch potěšil. "Snažíme se o zastávku i její okolí starat, máme to tu upravené, samozřejmě s úpravami hodně pomáhá obecní úřad," řekla dnes ČTK pracovnice Českých drah z tamní zastávky, která leží na trati z Ostroměře do Nové Paky.
Radnice se podle něj před deseti lety převzetí tratě Českých drah soukromým subjektem nejprve obávala, ale názor se rychle změnil. "Dráha propojuje Vysočinu a Jihočeský kraj, má velký vliv na rozvoj turistického ruchu ve městě," dodal starosta.Pracovníky Českých drah ze zastávky v Šárovcově Lhotě, která v soutěži získala třetí místo, úspěch potěšil. "Snažíme se o zastávku i její okolí starat, máme to tu upravené, samozřejmě s úpravami hodně pomáhá obecní úřad," řekla dnes ČTK pracovnice Českých drah z tamní zastávky, která leží na trati z Ostroměře do Nové Paky.
Česká železniční síť patří se svými téměř 9 500 kilometry k nejhustším v Evropě. Její součástí je kolem 2 800 železničních stanic a zastávek.