Článek
Terminál je téměř tři kilometry dlouhý a postaven byl za necelé čtyři roky. Kapacita letiště se díky němu zvýší na 76 miliónů cestujících ročně. Loni pekingské letiště odbavilo 52 miliónů pasažérů.
Architekti z Foster and Partners popisují budovu jako největší na světě a třetí terminál je dokonce větší než celé letiště Heathrow. Je zhruba dvakrát větší než nový terminál na londýnském letišti, byl postaven zhruba za poloviční náklady a za pětinovou dobu.
Nový letištní terminál s rudými pilíři a matnou zlatou střechou, jakou mívají staré čínské chrámy a královské paláce, představuje draka. Budovu navrhl britský architekt Norman Foster, který také projektoval hongkongské letiště Chep Lap Kok. Terminál byl postaven tak, aby co nejvíce využil přírodního světla. Stěny jsou ze skla.
Nový terminál 3 na letišti v Pekingu.foto: Reuters
Vlak z letiště dopraví cestujících do centra města za 15 minut. Vyspělý systém odbavení zavazadel má kapacitu 19 800 zavazadel za hodinu. Počet odbavovacích bran, které tvoří příchod k letadlům, se díky novému terminálu téměř zdvojnásobí. Počet přepážek k odbavení stoupne na téměř 300. V terminálu je také 64 restaurací a 90 obchodů.
Nový terminál zatím může využívat šest leteckých společností. Patří mezi ně Sichuan Airlines, Shandong Airlines, Qatar Airways, Qantas Airways, British Airways a El Al Israel Airlines. Další aerolinky zde začnou přistávat 26. března.
Nový terminál zatím může využívat šest leteckých společností. Patří mezi ně Sichuan Airlines, Shandong Airlines, Qatar Airways, Qantas Airways, British Airways a El Al Israel Airlines. Další aerolinky zde začnou přistávat 26. března.
Bude mezi ně patřit Air China, Lufthansa, Singapore Airlines, Air Canada a další letecké společnosti, které jsou členy aliance Star Alliance. Terminál může přijmout i největší komerční letadlo na světě, Airbus A380.