Článek
„Autobusy v prostoru pod náměstím budou zastavovat i nadále, například dojíždějící školáci to odtud mají blíž. My jsme tím novým řešením jen zastřešili systém, který tu už je, a zvýšili jsme lidem komfort,“ popsal investici, na níž se podílela radnice spolu s Českými drahami a Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), starosta města Michal Šmarda.
„Impulz přišel už za předchozího vedení radnice. Důvody byly v zásadě dva. Jedním byla podpora turistického ruchu a druhým požadavek na plynulé přestupování,“ popsal starosta. Oba důvody přitom spojuje zdejší železnice, tzv. tišnovka – spousta lidí z Novoměstska dojíždí autobusy či auty na zdejší nádraží, odkud směřují za prací do Brna, a naopak z Brněnska míří na Novoměstsko početná obec rekreantů a sportovců.
„Děláme si legraci, že to stavíme snad i víc pro ty cestující od Brna,“ s úsměvem připomněl starosta turistický potenciál místa. Propojení zrekonstruované železniční stanice se zastřešeným autobusovým nádražím a sousedícím parkovištěm tak dává lidem možnost zkombinovat všechny dosavadní druhy doprav pod jednou střechou.
Místní hromadná doprava
Radnice přitom finišuje s plánem zavést ve městě místní hromadnou dopravu, takže od příštího roku by se komfort pro cestující měl ještě zvýšit.
Práce zahájily vloni v létě a s ohledem na to, aby stavba nedělala Novému Městu skvrnu na tváři při únorovém biatlonovém šampionátu, stavbaři dokázali investici dotáhnout do konce již loni v listopadu: od té doby se jen dotahovaly detaily.
„České dráhy zrekonstruovaly výpravní budovu, SŽDC upravila nástupiště, na městě byla přístavba krytého autobusového nádraží a přilehlého parkoviště. Se stavbou, vysoutěženou na necelých dvacet miliónů korun, pomohl dotací ve výši poloviny potřebné částky evropský regionální operační program,“ poznamenal první muž města.