Článek
Nejprestižnější evropská cena za design s názvem Red Dot, udělovaná centrem Nordrhein Westfalen v Essenu, je pro výrobce důležitým oceněním, které jim pomáhá i v prodejích. Soutěž byla založena designérským týmem Eero Saarinenem a Charlesem a Rayem Eamsovými a má dlouhou tradici.
Konvice Teo ze skla a plastu získala čestné uznání za navázání na tradici českého skla a také za zajímavé řešení dvou různých sít konvice pro různé typy čajů. Ocenění Red Dot pak získala také konvice s elastickým vlněným pouzdrem, které vzniklo v různých barvách a je ho možné prát i v pračce.
Pití čaje může být tišším rituálem
Důkazem, že ani porcelánové kusy z módy nevyšly, je ocenění konvic Madam Solo a Infusion. První z nich vznikla u příležitostí stého výročí značky Eva Solo a je poctou tradiční dánské konvici Madam Blue. Druhá má speciální širší hubici, která umožňuje tišší nalévání čaje.
I retro je stále v kurzu. Svědčí o tom ocenění konvice - termosky v řadě barev a retro designu titulem Best of the best (Nejlepší z nejlepších). Termoska s přísně geometrickými tvary má charakter konvice a na stole tak vypadá při každodenním použití efektně. Porota ocenila dobře řešený minimalistický tvar zbavený zbytečných detailů a atraktivní barevné pojetí.
Prestižní červený puntík získala v soutěži i cestovní konvice, která je v horní části dvoustěnná, takže se její uživatel při manipulaci nespálí, i když konvice nemá ucho. Ve vnitřní stěně nalezneme filtr. Porota ocenila i eleganci tohoto produktu.
Porota ocenila čestným uznáním i karafu na výrobu ledového čaje. Čaj se připraví v horní nerezové části karafy, s kostkami ledu se pak smíchá pootočením horního dílu. Porota vyzdvihla inovativní přínos ke kultuře stolování.
Čestné uznání poroty získal i hrnek Zenique na sypaný čaj. Výroba čaje má na Tchaj-wanu dlouholetou tradici, na kterou hrnek svým moderním designem nenásilně navazuje.
U výrobků se hodnotila inovativnost, ekologičnost, funkčnost i kvalita materiálů. V soutěži je každoročně oceňováno velké množství produktů. Důvodem může být i fakt, že soutěžící výrobci předem souhlasí, že pokud produkt získá ocenění, tak zaplatí poplatky za prezentaci a propagaci svého produktu v rámci soutěže.