Článek
Nádraží místní postavili jako součást Velké severní dráhy v roce 1872, ovšem už v roce 1930 tam zrušili provoz pro osobní přepravu a od roku 1964 přestalo sloužit i pro nákladní dopravu.
Když dráha ukončila provoz stanice, koupil její budovy v sousedství žijící farmář a začal je využívat jako sídlo pro manažera. Díky tomu zůstalo nádraží po celou dobu své existence v obyvatelném stavu a spousta jeho rysů se zachovala v původní podobě.
Současní majitelé Scholesovi stanici od farmáře koupili v roce 1991. Stalo se tak samozřejmě na popud manžela, Johna Scholese, který je vlakovým nadšencem.
Svou ženu přemluvil k myšlence, že si spolu koupí vlakové nádraží, poté, co přestali pracovat v pohřebnictví a odešli do důchodu.
Interiér nádraží je proměněn tak, aby fungoval jako rodinný dům. Kromě velké společenské místnosti, sdružující klasicky obývací pokoj s kuchyní a jídelnou, je v domě trojice soukromých ložnic, čtyři koupelny a toalety a pět dalších místností určených pro společný život obyvatel.
K nádraží náleží pozemek o výměře necelých 5000 čtverečních metrů. Na něm stojí mj. stodola a depo pro již zmiňovanou parní lokomotivu „Elisabeth”. Ta byla vyrobena v roce 1924.
Současní majitelé se s nádražím neloučí právě rádi. Přibývající léta a touha být co nejblíže svým vnoučatům je ovšem donutily vzdát se svého romantického domova a nabídnout jej k prodeji.
Napište nám
Postavili jste nový dům, rekonstruovali byt anebo máte hezky zařízenou zahradu a rádi byste se ostatním čtenářům pochlubili a inspirovali je?
Napište nám do redakce na adresu bydleni@novinky.cz, připojte pár průvodních vět a několik snímků vašeho díla.