Článek
Projekt si stavebník objednal u rodinného přítele, brněnského architekta Jana Víška. Podepsaný, nerealizovaný návrh představuje třípodlažní dům se střešním polopatrem.
V prvním podlaží byl byt domovníka. Dům dále tvoří vedlejší i hlavní vstup a hala, ze které vedly schody do poschodí s bytem matky stavebníka a společenskými prostorami, které jsou samostatným schodištěm spojeny s dalším patrem. V něm nechybí ložnice a kuchyň.
Terasa je zhruba na třetině plochy rovné střechy, ve střešním polopatře je umístěn pokoj služky a pokoj hosta.
Plány, podle kterých byla vila nakonec postavena, vypracovala firma stavitele Ladislava Všetečky zřejmě podle mladší, nedochované Víškovy studie.
Je málo pravděpodobné, že by Všetečka architektův návrh tak zásadně pozměnil. Terasy byly částečně využity jako obytné prostory, k dynamičtějšímu vyznění ale přispěla dvě zaoblená nároží s pásovými okny. Množstvím křivek se tak vila přibližovala až ke stylu organické architektury druhé poloviny třicátých let.
V protikladu k čistým plochám světlých fasád s tmavě zelenými rámy oken a zábradlí je honosné zařízení interiérů od místní stolařské firmy Siegel, doplněné historickým nábytkem z rodinného majetku. Marešova vila je dodnes v majetku rodiny, která ji pečlivě udržuje.