Článek
Autory stavby jsou architekti Lubomír a Čestmír Šlapetové. Aerodynamický styl byl charakteristický zejména pro vratislavskou školu a jejího nejvýznamnějšího protagonistu Hanse Scharouna. Typické je pro něj používání oblých a dynamických tvarů, inspirovaných moderními dopravními prostředky, zejména námořní architekturou a designem automobilů a letadel.
Vedle Hanse Scharouna byl v Evropě v zámoří jeho hlavním představitelem architekt Norman Bel Geddez, u kterého architekt Lubomír Šlapeta spolupracoval v době pobytu v New Yorku.
Interiér vily se zdvojeným obytným prostorem, propojeným skleněnou zasouvací stěnou vedoucí do zimní zahrady, vyzkoušený už předtím na několika architektonických příkladech, byl v tomto případě rozvinutější.
Aerodynamické tvary domu se projevují tak, že stavba působí jako „otevřená náruč“ směrem ke slunci a do zahrady.
Pootočení garáže ve směru příjezdu a zaoblené zešikmení zimní zahrady na opačné straně k jihu působí jako ukotvení těchto dynamických tvarů v terénu. Jednotný architektonický výraz stavby byl dotažen perfektním technickým provedením detailů.
Nechybí kruhová okna, sklobetonové osvětlení horní haly, tenké profily zimní zahrady, barevné provedení mramorovaných linoleí na podlahách, vestavěné skříně z javoru apod.
Dům slouží dodnes dceři původních majitelů a rodině jejího syna a je relativně dobře udržovaný. Od konce 70. let vila vzbuzuje permanentně mezinárodní pozornost a psali o ní v mnoha evropských zemích.
Může se vám hodit na Zboží.cz: