Článek
Výuku posouvá na vyšší úroveň unikátní platforma Archimedes OEC, která nabízí rozsáhlou knihovnu výukových materiálů pro žáky i pedagogy, usnadňuje komunikaci napříč školami a umožňuje živé vstupy spolupracujících ambasadorů přímo do výuky.
Stavba je vyrobena z udržitelných materiálů a učí děti zodpovědnému přístupu k přírodě. Podle potřeby ji lze variabilně proměnit z klasické třídy na auditorium, letní kino či komunitní prostor. V současnosti se jedná o jediné obdobné řešení na trhu.
Unikátní projekt celoročních venkovních učeben Archimedes vznikl v České republice a jeho autorem je Antonín Koplík ze společnosti EduVision, s.r.o.
Nedostatek místa ve škole vyřešili po svém. Děti se učí na zahradě v jurtě
„Naším cílem je vytvořit mezinárodní síť učeben, které školám, ale i dalším vzdělávacím institucím, umožní moderní výuku přírodních věd v krásném venkovním prostředí. Všechny učebny budou propojené prostřednictvím webové platformy a díky tomu budou moci žáci a učitelé z celého světa spolupracovat na společných projektech za stejných výchozích podmínek a vzájemně sdílet zkušenosti a výsledky svých bádání,“ vysvětluje Koplík.
První ze čtyřiceti učeben tohoto typu, které by měly do konce roku vyrůst po celém světě, byla otevřena v březnu v blízkém Hodoníně. Kromě ČR bude fungovat na Slovensku, Novém Zélandu, ve Finsku, Spojených státech amerických, v Maroku a mnoha dalších zemích.
Žáci budou spolupracovat s celým světem
Během slavnostního otevření se žáci prostřednictvím internetu propojili přímo do výroby firmy Myco, která zkoumá, vyvíjí a vyrábí funkční, stoprocentní přírodní materiály z houbového mycelia a odpadů zemědělského a dřevozpracujícího průmyslu. V dalším živém vstupu se podívali i na farmu do Řecka, kde se pěstuje aloe vera.
Právě unikátní webová platforma umožňující vzájemné propojení učeben je velkým lákadlem projektu. S její pomocí může probíhat týmová spolupráce napříč státy a kontinenty posilující motivaci k výuce a praktickému využití cizích jazyků.
Žáci si budou moci vybrat z digitální knihovny přírodovědecký projekt a ke spolupráci pozvat další školy. Následně se pak budou moci propojit a vzájemně porovnat své výsledky.