Článek
Vila s užitnou plochou 498 m2 je rozdělena do pěti podlaží, dvě jsou podzemní a tři nadzemní.
Architekt v domě musel nejprve provést určité dispoziční úpravy. Stometrové plochy jednotlivých podlaží mu přišly už tak omezující a množství vnitřních zdí a přepážek pak interiér ještě více zmenšovalo, a navíc zatemňovalo. Většinu z nich proto odstranil a původní schodiště vedoucí do suterénu nahradil zapuštěným dvorem. Ten zkrášluje vodní záclona vytvářející pocit, jako by byl tento prostor uvnitř i vně vily zároveň.
Ústředními prvky oddělujícími jednotlivé zóny se pak staly kusy nábytku, design podlahy a stropů, stejně jako několik průsvitných paravánů.
Interiér naplněný uměním
Spodní podlaží domu jsou řešena jako zcela otevřené prostory. V přízemí se nedaleko vstupu vyjímá asymetrická obrazovka, nakloněná tak, aby se vyhnula přímým pohledům do prostoru.
Hosty tak místo ní jako první věc nepochybně zaujme sytě červená židle Pop Medusa od Versaceho, která stírá hranici mezi funkčními předměty a uměleckými díly.
Přes celý prostor naproti, na opačném konci obývacího pokoje, je umístěna plastika The Cycle (Cyklus), jíž pro tento interiér navrhl sám T.K. Chu.
Další zajímavé interiéry si prohlédněte zde:
Ozdobou vily se zeleným středem jsou dvě sochy oslavující tanec
Interiér domova zařídila designérka podle moderní básně
Sladkým šperkem minimalistického bytu je stěna v podobě bonboniéry
K vytvoření výjimečné atmosféry v domě architekti použili výrazné dřevěné obklady
Vlastní obývací pokoj pak architekt pojal jako místo, které může stejně dobře sloužit coby obytný prostor i jako umělecká galerie: tradiční tvar stropu a lustrů je dekonstruován a zjemněn křivkami a oblouky. Místo lustru použil stropní reflektory osvětlující pohovky, umělecká díla a konferenční stolek.
Kruhový strop, pro jehož podobu architekt nalezl inspiraci v barokním stylu, vyčnívá dolů a vytváří živý zážitek z „elegantních detailů a krásných povrchových úprav, zvýrazněných uměním“.
Leštěné keramické obklady Versace Panda White se doplňují s nástěnnou malbou od umělce Lina Süe-minga.
Anketa
Světlíkem vidí až do garáže
V texturách a dekoracích uvnitř vily lze rozeznat i motivy vody, jež mají připomínat nedaleko tekoucí řeku Čchin-chuaj. Je to třeba stropní lampa ve tvaru vody a socha v prvním suterénu. Tam, při posezení v jídelně, se obyvatelé mohou kochat pohledem na zelenou stěnu skrz okno sahající od země ke stropu.
Na druhé straně domu je na zapuštěném dvorku skleněný konferenční stolek, kde si hostitelka může vychutnat odpolední čaj. „Stůl s kruhovým světlíkem pod ním jí pak nabízí možnost zahlédnout svého manžela v garáži v nejspodnějším podlaží, když přijede domů,“ popisuje architekt.
Šedesát rodin spojilo síly a dokázalo se střechou svého domu malý zázrak
Odpočinek a zábava s přáteli
Druhé podzemní podlaží je navrženo jako místo pro relaxaci a zábavu. Je tu čajovna, sklep, garáž a neformální obývací pokoj. Právě zde rodina může trávit čas společně, odpočívat a posedět s přáteli.
I zde má texturovaná podlaha vzor připomínající vodu, a protože ji architekt použil ve všech zónách tohoto podlaží, hezky je všechny propojuje.
Dvě horní patra vily mají vysloveně soukromý ráz, jsou zde dva dětské pokoje s vlastními koupelnami a centrální halou s posezením. Velkoryse pojatá hlavní ložnice je umístěna v nejvyšším podlaží.
Architekt se svým týmem proměnil vilu v kosmopolitní sofistikovaný obytným prostor, jenž slouží jako zajímavý domov pro náročnou rodinu a zrovna tak bude působit velice reprezentativně při pořádání různých společenských akcí.