Článek
Autory stavby ze začátku 21. století jsou architekti Svatopluk Sládeček a Pavel Míček. Úspornost stavby umožnilo nejen její měřítko, neboť není podsklepena, ale i dřevo jako hlavní materiál, s nímž Sládeček často pracuje.
Od běžných starších a nových domků venkovského prostředí se odlišuje kromě barevnosti i nevšedním lichoběžníkovým tvarem, který se na domě objevuje v různých obměnách.
Architekt Sládeček pojmenoval rajhradský dům Monitor. Nevšední názvy dává většině svých staveb, které mu připomínají různé objekty a postavy. Plně se snaží vystihnout ducha architektury.
Pro Sládečkovu tvorbu nebylo patrně bez významu studium v ateliéru architektury, interiérové a nábytkové tvorby na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Bezprostředně po dokončení vysokoškolských studií založil roku 1994 Svatopluk Sládeček v rodném Zlíně ateliér New Work. Později ho přemístil do Brna.
Architekt umístil do přízemí pracovnu, a to na výšku jednoho a půl podlaží, aby v ní mohla být umístěna velká patrová knihovna. Za zádveřím následuje vstupní hala se schodištěm do patra, ze které je přístup do obytného prostoru s jídelním koutem a kuchyní.
Vybavení přízemí doplňuje sklad a WC. Z chodby patra se vchází do tří ložnic, koupelny a WC. Drobné výklenky a výhledy stavbu architektonicky zpestřují. Spodní podlaží je zděné, horní má hrázděné dřevěné konstrukce, stropy jsou trámové a celá stavba je opláštěna horizontálními palubkami.
Rajhradský dům byl určen pro čtyřčlennou rodinu Tomáše Reichela, spolumajitele a ředitele brněnského vydavatelství Host a redaktora stejnojmenného literárního měsíčníku, autora básnických sbírek Před branou popela a Ztracený ráj.
Manželé Reichelovi užívali dům do roku 2006, následně stavba změnila majitele.