Článek
Módní kolekce ovládne žlutooranžová barva marigold a až psychedelické variace puntíků. V interiérech nastupují kovy a jejich vzájemné kombinace, nové postele budou mít v roce 2020 nebesa a káva už bude jen v termoskách.
Zelený směr a pamatování na blaho planety letos podle předpovědí zesílí do té míry, že třídění plechovek a nošení horkých nápojů v termo-hrncích místo papírových kelímků už nebude důkazem dobrého srdce, ale absolutní nutností.
Opakovaně použitelná brčka se stávají trendem, nahrazují ta jednorázová
Pokud nebudete mít cestovní termosku, kovové brčko a jasný názor na klimatickou krizi, minimálně od té mladší generace si vysloužíte opovržlivé pohledy.
I druhý zelený trend si pěstí spíše mladší a střední generace, která však představuje kupní sílu a určuje směr, kterým se výrobci vydávají.
Jde o veganství. I ne-vegani totiž mají stále větší zájem o čistě rostlinné produkty. A nejde jen o to, co jíme. Veganský směr ovlivňuje i výrobky kosmetické, šaty a boty, proto jich můžeme s označením plant-based očekávat v regálech letos podstatně víc.
Kovy v interiérech
Vlajkovou lodí novinek v bydlení je letos mix kovů. Zlato, stříbro, cín, železo, měď. Designéři burcují zákazníky, aby se nebáli kombinovat i dva tři různé kovy, například zlatý stolek, bronzové úchytky na skříních a železné květináče.
Překvapením pro běžné uživatele je trend interiérového designu, který plánuje vtrhnout do našich ložnic. Postele s nebesy. Ne ty zámecké s těžkými baldachýny, ale decentní a minimalistická nebesa jen lehce dozdobená závěsnými ozdobami či květinami.
Správná postel je nezbytnou součástí ložnice, poznáte ji podle několika parametrů
Po dětských postelových domečcích, které válcují klasické postýlky, se tak letos dostane nového výhledu z polštáře i dospělým.
Na mola vtrhne jasná žlutooranžová i puntíky
Nesmrtelné puntíky, kterým v anglofonních zemích nikdo neřekne jinak než polka dot, ovládly hned několik návrhářských kolekcí. Jde o kolekce od Balmaina až po Christiana Lacroix. Uvádí to e-shop Vemzu, který v Česku prodává exkluzivní značky z celého světa.
Barvou roku je jasný marigold, česky měsíček lékařský, který má typickou žlutooranžovou barvu. Na přehlídkových molech se očekává marigoldová mánie, jejíž odstín je kousek od zlaté a připomíná i svou předchůdkyni, hořčicově žlutou.