Článek
„Výsledky měření ukázaly, že jsou v budově nejen odlišné základové poměry, ale byla zde zjištěna také přítomnost podzemní vody. Vzhledem k výrazně horšímu stavu objektu proti očekávání bylo potřeba zvážit další možnosti, ze kterých se výstavba nové haly ukázala jako nejlepší řešení, “ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
S novostavbou nakonec souhlasí i kladenská radnice. „Když se ukázal skutečný stav původní budovy, rozhodli jsme se s kolegy ve vedení města jednoznačně podpořit nové, moderní a funkční řešení s nižší energetickou náročností, což může přinést i značné provozní úspory. Předložená studie z našeho pohledu vypadá velice dobře,“ potvrdil kladenský primátor Milan Volf (Volba pro Kladno) s tím, že návrh naplňuje podmínku města, aby nová budova měla co nejvyšší architektonickou kvalitu.
Nové nádraží je součástí modernizace celé trati vedoucí od Prahy přes největší středočeské město na sever, a to zhruba od nádraží Kladno přes stanici Kladno-město až po zastávku Kladno-Ostrovec. Jde o úsek dlouhý přes pět kilometrů.
Posila spojení s Prahou
Úpravou celého úseku chce Správa železnic nabídnout vhodnou alternativu k autobusové dopravě, která je mezi Prahou a Kladnem přetížená, a k individuální dopravě auty, kde musí řidiči často stát v kolonách.
Proto se přestavuje celý úsek, kde namísto jedné koleje budou dvě. Navíc stávající trať není oddělená od bytové zástavby protihlukovými stěnami, křižuje se s mnoha silnicemi, stanice v Kladně jsou zastaralé, lidé musí vstupovat do kolejiště.
„Přejezdy, tedy křížení vlakové tratě se silnicemi, by měly téměř vymizet,“ potvrdil mluvčí města Kladno Vít Heral. Podjezd bude například v ulici Petra Bezruče či Wolkerově. Silnice z Velké Dobré se podle informací Správy železnic přeloží do jiné trasy a napojí se do nové okružní křižovatky v ulici Železničářů.
Bezpečnější nástupiště
Na stanici Kladno vzniknou dvě nová ostrovní nástupiště, která budou zastřešená a vzájemně propojená podchodem se schody, eskalátory i výtahem. Podchod povede i pod přilehlou ulicí Milady Horákové. Vznikne tak bezbariérový přestupní uzel mezi autobusovou a vlakovou dopravou.
Železniční zastávka Kladno-město už se rýsuje u Rozdělovského mostu, kde se propojí železniční a autobusová doprava. Autobusové zastávky budou přímo na mostě nad železniční tratí a budou s vlakovou stanicí propojené schodišti, eskalátory a výtahy.
Protihlukové stěny vzniknou podél Strouhalovy ulice nebo kolem domova pro seniory i dál ve směru k Ostrovci, kde budou nová nástupiště propojena s podchodem šikmými chodníky a vznikne podchod mezi Závišovou a Havířskou ulicí. Zmodernizovaný dvojkolejný úsek by měl skončit za přejezdem v ulici Antonína Suchého.