Článek
Architekt Pavel Janák studoval na české a německé technice v Praze a poté i u slavného Otto Wagnera na vídeňské Akademii výtvarných umění.
Jako rondokubistický tvůrce se Janák projevil především průčelím pražského paláce Adria (se spoluautorem Josefem Zaschem) na nároží ulic Jungmannovy a Národní nebo československým výstavním pavilonem na světové výstavě v Rio de Janeiru.
Obloučkový kubismus se uplatňoval nejen na veřejných a nájemních budovách, ale i při realizaci rodinných domů, například v zahradních městech, která tehdy vznikala zejména v okrajových částech Prahy.

Půlkruhový motiv autor na vile několikrát zopakoval.
Zatímco projektu vily v Hodkovičkách se ujal Pavel Janák, výzdoba interiérů je dílem jeho dlouholetého spolupracovníka a kolegy Františka Kysely.
Oba tvůrci dokázali, že jejich tandem, který se úspěšně prosazoval i později, má velký umělecký potenciál.

Dobový snímek zachycuje někdejší podobu stavby.
Vila pro stavebníka Antonína Hořovského reprezentuje ukázkový, dalo by se říci až učebnicový příklad realizace různých rondokubistických postupů a prvků.

Jídelna byla propojena s verandou. Na stolování měli hosté dostatek denního světla.
Zůstane Janákovou a Kyselovou zásluhou, že navzdory krátké době, během které se „národní“ sloh uplatňoval, dokázali vytvořit dílo, které i po více než osmdesáti letech stále ještě považujeme za neopakovatelné a unikátní.
Na zahradě vily, dosahující až k ulici K Dubinám, jsou umístěné drobnější stavby ve stejném stylu.
