Článek
Smíchovský objekt postavený ve 40. letech minulého století je zajímavý svým architektonickým řešením, kombinujícím funkcionalistický projev s prvky takzvané organické architektury usilujícími o harmonii stavby s přírodou. Tento posledně zmíněný sloh byl uváděn jako příznačný pro vývoj architektury v pozdějších letech.
Stavebník si přál, aby vznikl hodnotný rodinný dům. A protože nešetřil na nákladech, vyrostl objekt na svou dobu ultramoderní a luxusní. O tom vypovídá už projekt a realizace fasády. Základní plochy byly blankytně modré, vodorovné pásy bílé a nátěry v barvě ocelové modři.
Architekt Cesar Grimmich, jemuž je nejnověji připisována práce na výtvarném řešení půdorysů i fasád, začínal jako projektant u profesora Bohuslava Fuchse v Brně (autor projektu vily) a podílel se s ním na projektech hotelů a veřejných budov. Seznam jeho samostatných prací je dost obsáhlý, v 50. až 60. letech 20. století stavěl úřední budovy, průmyslové závody, jesle, školy a internáty. Z pozdější doby, ze sedmdesátých až devadesátých let, jsou známé jeho objekty obchodních domů ve Vodňanech, v Třebíči, Třeboni i účast na stavbě motelu Konopiště a jiné.
Fasádu vily skladatele Foerstra krášlí hnědý obklad kabřinec
Význam stavby byl respektován i v letech minulého režimu, o čemž svědčí stanoviska památkářů ke sporu o realizaci stavby v těsném sousedství. Apelovalo se na dodržení estetických kritérií, srovnatelnou kvalitu fasády, výšku oken a atiky a na dodržení dalších pravidel.
Architekt Cesar Grimmich požadoval, aby nově vznikající sousední objekt odpovídal úrovni původní stavby. Bohužel byl ale dalším vývojem událostí a stavebními požadavky zklamán. I takové jsou peripetie osudů vil, k nimž patří vítězství i prohry.
Zdroj: Slavné pražské vily, Petr Koudelka