Článek
Organický design padesátých let má oblé a plynulé linie. Jeho výhodou je, že kopíruje tvary lidského těla a přírodní linie a díky tomu je většinou velmi dobře ergonomicky řešen.
V tomto stylu vytvořili řadu designových ikonických kousků designéři Charles a Ray Eamesovi, jejichž tvarované křeslo z lisované překližky se stalo inspirací pro řadu dalších tvůrců.

Zleva: Stohovací židle z Rakouska z roku 1951 od designéra Rolanda Rainera, vpravo:Překližková židle z roku 1950 od designéra Hanse Pieka.
Designéři se snažili co nejvíc používat přírodní materiály a inspirovali se ladností ženských tvarů.

Zleva: švédská Lamino chair z roku 1956 (design: Yneve Ekstron), vpravo: Side Chair z roku 1958 (design Charles a Ray Eamesovi).
Velmi trendy je letos i nábytek ve stylu švédské moderny. Nejvýraznějším designérem této doby byl Arne Jacobsen, který navrhl řadu ikonických nábytkových kusů. Jeho nábytek má velmi jednoduché tvary, je inspirovaný podobou zvířat a je rovněž velmi elegantní.

Zleva: židle z roku 1955 vytvořená pro firmu Fritz Hansen (design: Arne Jacobsen), vpravo: americká Shell Side Chair se základem připomínajícím Eifelovku, z roku 1950.
Designéři sázeli v padesátých a šedesátých letech hlavně na pohodlnost a funkčnost. Nábytek z této doby se proto hodí i do pracoven nebo jednacích síní.

Americké Lounge Chair vyrobené Hermanem Millerem (design: Charles a Ray Eamesovi).
Zajímavé retro kousky lze dnes sehnat i v aukcích nábytku. Nábytek Charlese a Raye Eamesových a Arne Jacobsena (křeslo Mravenec, Vejce nebo Labuť) seženete i zcela nový a v celé paletě barevných variant.