Článek
Osmdesátiletý Antonín Hepnar je jednou z nejvýraznějších postav užitého umění druhé poloviny dvacátého století. V roce 1953 absolvoval na Umělecko-průmyslové škole v Praze a od té doby se zabývá autorským zpracováním dřeva ve všech jeho podobách. Veletrh Designblok jeho tvorbu představil v ucelené podobě.
Autor se při designu nástěnného osvětlení inspiroval například i astronomickým jevem Halo, který představuje duhové barevné kolo kolem slunce a měsíce.

Halo-objekt, exolovaný hliník se skleněnou koulí z roku 1985.
Hepnar působí v oblasti užitého umění od poloviny padesátých let a je velký milovník dřeva a jasných tvarů. Jeho tvorba nechává plně vyniknout kvalitám dřeva - teplému, matnému povrchu, barevnosti, jeho ušlechtilé kresbě let aj. Mezi autorovými návrhy ale nalezneme i plastový materiál.
Designérovy návrhy jsou střídmé, ale nepostrádají dekor.

Dvoudílná stolní lampa.
Všechny své výtvory Hepnar dodával téměř výhradně do galerií Dílo - ve velmi omezených kolekcích.
Interiérové osvětlení od Hepnara je jasné výtvarné kvality. Starší kusy osvětlení dobře ilustrují podobu autorského designu v období totality.

Zleva: světelný objekt ze dřeva se třemi žárovkami, vpravo: masivní stolní lampa.
V sedmdesátých letech designér vytvářel hlavně geometrické tvary. Osvětlení jsou díky tomu velmi nadčasová.

Stolní lampa muchomůrka z roku 1953.
Hepnarova tvorba byla vždy založena na rukodělné práci se dřevem a nikoliv na průmyslové výrobě. Současný design se nyní začíná od sériové výroby k rukodělné práci opět obracet, a tak je Hepnarovo dílo znovu aktuální.