Článek
Malou kočičku "Kitty" navrhla japonská designérka Yuko Shimizu před více jak čtyřiceti lety. Kočička si záhy našla své příznivce po celém světě a dokazuje to i restaurace, která je celá dekorována jejími podobiznami.
Jde o kočičku, která je typickým zástupcem postavičky z japonské popkultury (jde o styl jménem kawaii, jehož hlavním tématem je roztomilost všeho druhu). Tato popkultura získala vliv na asijské trhy a prosadila se i díky designérům, kteří odešli z Japonska do USA.
Kawaii se stalo globálním fenoménem (svědčí o tom například obliba Pokémonů - příšerek z kresleného seriálu).
Kočička je rasy japonské bobtailové (krátkoocasé) kočky - tu vídáme v řadě restaurací jako sošku se zvednutou packou. Taková kočka má přinést do interiéru štěstí a úspěch.
Kočička si záhy našla své příznivce hlavně v Americe. Vzniká s ní celá plejáda užitných předmětů od hřebenů, kabelek po další více či méně potřebné doplňky.
V restauraci je možné se s plyšovou podobiznou kočičky Kitty vyfotit ve speciálním fotokoutku s kýčovitými křesly v pseudobarokním stylu.
Designéři chtěli napodobit zámecký styl
Právě snaha designérů o napodobení historického stylu nábytku způsobila, že z interiéru vznikl nepředstavitelný kýč. Přispěla k tomu i barevnost - hlavně sytě růžová barva typická pro umělohmotné předměty, stejně tak restauraci neprospěl ani vysoký lesk potahů a pozlacené aplikace. Jedním ze základních znaků kýčovitých předmětů je totiž snaha jejich autorů o napodobení materiálu, z kterého předměty ve skutečnosti vyrobeny nejsou.
Podobně netradiční interiér restaurace nedávno vznikl v Číně v provincii Yunnan. Tam interiéru sice nedominují kreslené postavičky, ale něco mnohem všednějšího - záchodové mísy.[celá zpráva]