Článek
Holé stěny vil dekorované v zásadě jen cihlovím byly v době vzniku vily pro místní obyvatele velkou novinkou, která se jim moc nelíbila.
Později ale takové zdobení začali obdivovat a přejímat i architekti a stavitelé, kteří cihloví na svých stavbách mísili s bohatými prvky historismu a lidového stavitelství, geometrickou secesí nebo s moderní architektonickou britskou tvorbou.
Mezi průkopníky moderní architektury patřil i Antonín Kratochvíl, který získal v Pardubicích v srpnu 1911 stavitelské oprávnění a do začátku první světové války ve městě a jeho okolí postavil tři modernistické stavby, které nejspíš i navrhl.
Působivá stavba stojí v jižním cípu městečka Sezemice, po pravé straně silnice vedoucí z Pardubic, její rozlehlý dvůr se zahradou sahá až k břehům řeky Loučné.
Majitel vily Řehounek po dostavění domu přemístil do jeho suterénu výrobní provozy cementárny, vyrábějící betonové prefabrikáty stavebních prvků.
Jako důmyslný reklamní tah je Řehounek nechal projektantem Kratochvílem bohatě začlenit do fasády domu i do uličního oplocení pozemku tak, aby se novostavba stala jakousi vzorkovnicí sortimentu jeho betonárny.