Článek
„Dům má zhruba 26 tisíc metrů čtverečních. Má tři podzemní patra a devět nadzemních. První tři patra jsou určená pro obchod, zbytek jsou kanceláře,“ uvedl projektový manažer Tomáš Matýsek. V horních patrech se pak nachází rozsáhlá terasa s unikátním výhledem na celou Prahu.
I když byla budova The Flow zkolaudována už v červnu, uvnitř nadále probíhají stavební práce. Podle Matýska si totiž každý nájemník navrhuje vnitřek kanceláří sám.
První kanceláře se pronajaly v červenci, většina pater by pak mohla být dokončena do začátku příštího roku.
Kdy se pro návštěvníky otevře obchodní dům Primark, což je irský řetězec s levnou módou, a má být právě zde, zatím netuší. „Oni si to stavějí sami a o termínech nemluví. Vzhledem k rozpracovanosti si myslím, že by to reálně do konce roku mohli stihnout,“ dodal.
Budova The Flow stojí na místě bývalého novorenesančního Domu U Turku, který byl zdemolován v roce 2017. Stavba první moderní budovy 21. století na Václavském náměstí začala o rok později. Vybudování základů přitom komplikovaly tunely metra, které se v nejužším bodě nacházejí jen deset metrů pod nejnižším patrem.
Květinový dům na Václavském náměstí nebude, nový název zní The Flow Building
Za designem budovy stojí mezinárodní studio Chapman Taylor. Na první pohled zaujímá svým tvarem, který není rovný, ale směrem k rohu ulic se sbíhá do křivky.
„V nejexponovanějším místě na nároží je až metr a půl vyklenuté nad chodník a za nárožím se postupně rovná,“ vysvětlil Matýsek s tím, že fasádu budovy tvoří trojsklo, které je velmi náročné pro ohýbání. Navíc se dle něj povedlo do každého prostoru kanceláří umístit i otevíratelná okna.
Developerem, jenž vlastní The Flow Building a rovněž tak sousední Hotel Jalta, je společnost Flow East. Ta se snaží své projekty s okolní zástavbou sjednotit, například prostřednictvím opakování materiálové skladby. I na budově Flow tak v exteriéru a interiéru nechala zakomponovat prvky ze spišského travertinu, což je kámen připomínající vápenec.
Pražský Vítkov čeká proměna, bude i promenáda
Vnitřek budovy je vybaven nejmodernějšími technologiemi pro automatizaci, a hlavně pro omezení spotřeby energie a emisí.
Kromě automatického systému při vstupu, který zaměstnancům rovnou přivolá výtah do cílového patra kanceláří, zaujme budova i systémem topení a chlazení pomocí tepelných čerpadel.
V podzemí se nacházejí dvě patra garáží se 129 parkovacími místy. K dispozici je zde přes 50 nabíječek pro elektromobily. Navíc jsou tu instalované i tři rychlonabíječky schopné dobít auto do půl hodiny.
Celková cena za novostavbu dosahuje necelé miliardy. „Pokud do toho započítáme i základy a úpravy kolem, tak se dostáváme na nějakých 900 milionů,“ upřesnil Matýsek.
Může se vám hodit na Firmy.cz: