Článek
Sedmý ročník této tradiční prodejní přehlídky letos nabídl 80 autorů a značek toho nejlepšího českého i zahraničního mladého designu. Své prodejní prezentace vystavovali designéři z devíti zemí. Před svátky zaujala především nabídka umělecky ztvárněných přáníček i balicích papírů.
Náročnější milovník kvalitního designu mohl na festivalu obdivovat nejnovější vzory a motivy. Ty nechávají designéři vyznít ve střídmém a jednoduchém provedení.
Za pozornost stály i aktuální vzory textilií, které přejí květinovým motivům, geometrii i výraznějším barvám. Neonové a anilínové barvy už v kurzu nejsou, nahradily je tlumenější a sytější přírodní tóny.
Přehlídka byla předvánoční a sázela tak na červenou barvu, ve které byla k vidění i celá výstavní kolekce. Designéři totiž dostali za úkol vytvořit do kolekce redesign svého oblíbeného produktu právě v červené barvě.
Lidé si prohlédli i nové kolekce a limitované edice „nastupující generace“ designérů, nakoupili vánoční dárky od samotných tvůrců.
Prostor byl věnován i skandinávskému designu inspirovanému přírodními tvary, který je v Čechách hodně oblíben právě na Vánoce. [celá zpráva]
K vidění byl i populární skandinávský design
Na festivalu byly k vidění i práce dvou norských návrhářů. Šlo o industriální designérské studio Permafrost a produktového designéra Pettera Skogstada, který navrhuje nábytek i nádobí.
DesignSupermarket chtěl přiblížit design širší veřejnosti a propagovat tvorbu mladých autorů. Oproti minulým ročníkům, kdy byl veletrh spíš amatérským happeningem, byly tento rok výstavní prostory mnohem kultivovanější a přehlídka byla celkem na profesionální úrovni.
Design byl na festivalu prezentován v širším měřítku jako součást životního stylu každého obyčejného člověka. Veletrh měl ambici stát se smysluplnou alternativou nesmyslného předvánočního šílenství a nevkusu v centru Prahy.