Článek
Pro objekt jsou typické velké prosklené fasády a uzavření střechou z oceli odolné vůči povětrnostním vlivům. Základním stavebním materiálem domu je beton, který se více projevuje v interiéru, kde se podílí na rozčlenění jeho prostoru. Z vnějšku je patrný především v okolí vstupu do domu.
Vzhledem k poloze na břehu jezera bylo příliš složité postavit dům přímo na místě. Místo toho byl celý zhotoven a zkompletován úplně jinde. Tak mohla stavební firma zaručit vysokou kvalitu své práce. Také se tím snížily stavební náklady a v neposlední řadě odpadly i eventuální negativní vlivy, které by jinak stavební práce na okolní prostředí měly.
Zbývalo jen vymyslet, jak hotový, 240 tun těžký dům dopravit na pozemek. Logickým řešením se ukázal transport po vodě. Vidět jej naložený na lodi a plovoucí po vodě i jeho usazování na místě pomocí jeřábu bylo pro všechny zúčastněné nezapomenutelným zážitkem.
Jak lze z obrázků transportu vysledovat, sklepení domu je tvořeno vodotěsným prefabrikovaným boxem z betonu, který se v Holandsku běžně používá například pro stavbu hausbótů. Box je uložen na čtyřech betonových pilotech a funguje jako základ stavby.
Nad betonovým sklepem se zvedá betonové jádro domu, které má díky použitému materiálu potřebnou stabilitu a pevnost. Stavbu uzavírá samonosná střecha z oceli, kterou architekti napojili ke stavbě na úrovni přízemí.
To je zespodu podporováno betonovým boxem sklepa a zároveň jeho stabilitu pomáhají udržet i štíhlé ocelové pilíře elegantně zakomponované mezi prosklení, takže nenarušují panoramatický výhled z oken.
U ocelové střechy se architekti už jen z estetických důvodů rozhodli pro hladké provedení každého detailu. Všechny části jsou proto svařeny do jednoho elementu připomínajícího svým tvarem přilbu.
Střecha obsahující 25 tun oceli funguje jako velký sendvičový panel. Anebo ji lze připodobnit k trupu lodi obrácenému dnem vzhůru. Napomáhá tomu i fakt, že ji na vnitřní straně zpevňují žebra.