Článek
Když jste si pro realizaci vybral designérku Pavlu Kirschner, musel jste vědět, že výsledek bude opravdu originální. Byl jste na to připraven? Jaké byly vaše první reakce po zhlédnutí návrhů?
Práci designérky jsem znal z již publikovaných realizací a na základě toho také zvítězila. Porovnával jsem práce jiných designérů a všude mi chyběl osobitý rukopis. Všechno bylo stejné, neříkám ošklivé, ale bez nápadu.
Když Pavla přinesla návrhy, bylo vidět, že mi naslouchala a že se trefila do mého vkusu. V obývacím pokoji splnila mé požadavky na prostor a dostatečné množství sezení, které na první pohled působilo nesourodě.
Za zmínku jistě stojí výběr osvětlení…
Výběr osvětlení i kombinace jednotlivých modelů pro mě byly na první pohled hodně odvážné, ale v dobrém slova smyslu. Celý projekt jsem nechal na designérce a byl zrealizován prakticky na klíč. Dva měsíce jsme komunikovali pouze elektronicky a já jsem vše viděl v reálu až na konec.
Osvětlení mě nadchlo. Mě by nenapadlo dát do jednoho prostoru tolik různých světel, aby vznikla různá zákoutí. Veškeré osvětlení, jak mi prozradila, pochází z Německa.
Každá místnost je vzhledem k využitým doplňkům, atypickým dekorům a kombinaci materiálů jedinečná. Které místo je vaše nejoblíbenější a proč?
To se nedá jednoznačně říct. Chtěl jsem, aby mě můj byt (i mé budoucí návštěvy) uchvátil už při vstupu, a to se povedlo. Miluji např. vtipný pojízdný věšák v chodbě. Také jsem nadšený z řešení ložnice, kde se designérka kvůli špatné dispozici asi nemohla moc vyřádit. Místnost zabírá velká šatní skříň, ale vtipné řešení transparentních nočních stolků je moc zábavné a ložnice vypadá lehce a vzdušně.
Mít v kuchyni mozaikový obklad není neobvyklé, ale černá barva obkladu už tak obvyklá není. Proč černá mozaika?
Popravdě, trochu jsem se té černé v kuchyni obával. Původně jsem viděl jen nákres kuchyně i vzorky materiálu, ale jako celek jsem si to neuměl představit. Pavla mě ale přesvědčila a já se rozhodl jí důvěřovat. Je to přece jen kuchyň pro chlapa, tak žádné sladké barvy… Když jsem viděl výsledek, byl jsem mile překvapen.
Objevují se zde i současné ikony moderního designu. Bylo to vaše přání, nebo záměr designérky?
Požadoval jsem od Pavly moderní design, ale sám jsem netušil, jak různě se to dá vyložit. V návrhu byla zajímavá křesla a já neměl sebemenší tušení, že mají tak bohatou historii.
Jsem spokojený jak s červeným křeslem, které pochází z dílny Charlese a Ray Eamesových, tak i s křesílky ve stylu Bauhaus, která jsou navíc moc pohodlná. Díky designérce jsem se naučil něco z historie nábytku…
Z předešlých realizací této designérky víme, že je velice kreativní při hledání dekorací a obrazů. Víte o jejich původu něco?
Také jsem vsadil na její vytříbený smysl pro originalitu a nechal se překvapit. Obrazy jsou skutečně netradiční a možná trochu pošetilé. Na jednu stranu, kdyby mě omrzely, tak je mohu vyměnit.
Jak mi Pavla prozradila, obrázky našla v reklamních katalozích nábytku a jen je nechala ofotit. Skvěle si také pohrála se sloupem ve výklenku, který oblepila kartonovými písmeny a barevně zvýraznila.
Vím, že Pavla umí využít i starší kusy nábytku a zcela změnit jejich podobu. Najdeme i u vás takové renovované kousky?
Chtěl jsem moderní byt a neměl jsem žádné původní vybavení. Dalo by se říct, že nebylo co přetírat a renovovat. Křesla, která působí starším dojmem, pocházejí, pokud vím, z 30. let. Pavla je objevila v bazaru a nechala nově potáhnout hovězinou.