Článek
Osmipatrové centrum, ve kterém se obyvatelům Šanghaje otevře spousta nových obchodů, kanceláří a také restaurací je navrženo tak, aby vyhovělo především potřebám mladých profesionálů a stalo se tak přirozenou součástí jejich každodenního života.

Architekti vymysleli novému centru několikavrstvou fasádu. Společnosti v něm sídlící ji mohou dokonce na některých místech využít jako vlastní reklamní plochu, nebo malé balkónky.

Zdánlivě na tisíce kousků roztříšný povrch fasády rozehrává před kolemjdoucími úžasnou hru optických klamů a kouzel geometrie.
Srdcem stavby je centrální prostor, který - jako ve většině objektů obdobného účelu - zůstal prázdný a lemují jej dokola galerie a promenády. Tyto prostory, společně se spoustou restaurací hrají v návrhu klíčovou roli. Právě tam se mají mladí lidé ať v rámci svých pracovních úkolů, nebo ve svém volnu scházet a trávit společně čas.

Nejsvrchnější plášť budovy je trojrozměrný, je tvořen několika vrstvami panelů a dalších elementů, přičemž každá vrstva má své vlastní barevné schema. Díky tomu se vzhled budovy při průchodu kolem neustále mírně mění.
A tak zatímco někteří mohou dát přednost prvnímu poschodí, jehož balkón poslouží jako umělecká ulička, ve třetím patře s městskou farmou naleznou potěchu milovníci zeleně. Klidová zóna vyhrazená čtenářům je vyčleněna na galerii čtvrtého patra, o poschodí výše se mohou návštěvníci občerstvit v koktejl baru atd.

Zajímavým a přitom pro holandské architekty charakteristickým rysem je jejich práce s rovnými a oblými liniemi a způsob jejich kombinace na fasádách staveb, které navrhují.
Architekti využili také střechu centra, kam umístili terasu, která bude rovněž přístupná jeho návštěvníkům.

Centrum vyrostlo v moderní části města a tomu architekti také přizpůsobili jeho vzhled.
Velký důraz, jako u všech svých staveb, kladl Ben van Berkel se svým týmem na vzhled a funkci fasády. V tomto případě má nebývalou hloubku a je tvořena vícevrstvými elementy. Základní matrice vzoru je hexagonální, celý šestiúhelník by na ní však divák nenalezl. V jistém protikladu ke geometrickému vzoru na stěnách jsou pak ovšem ladně oblé linie veškerých hran a otvorů.

Pohled vzhůru skrz centrální volný prostor. I zde architekti nezapomněli odměnit oko návštěvníka vizuálně lahodivým obrazem, tentokrát jej vytvořili z volně se překrývajících galerií.
Architekti záměrně zvolili vícevrstvé komponenty, neboť díky tomu se stavba bude jevit z každého úhlu jinak, jako kdyby měla pokaždé trochu jiný háv. Je to proto, že každá z vrstev má jinou barvu. Zároveň mezi jednotlivými elementy zůstala volná místa, která umožňují zevnitř stavby volný výhled.

Bonbónkem interiéru je pak světlík nad centrálním prostorem, který může nekomu připomínat pohled do krasohledu, vědečtěji založenému divákovi pak připomene pohled do mikroskopu.
Sestavení fasády z jednotlivých různě velkých komponentů navíc umožňuje budoucím nájemcům centra využívat je alespoň na některých místech i jako výlohu, nebo jako malé balkónky.

Koncept zaměření jednotlivých galerií a veřejných ploch v centru centra

Analýza charakteru zástavby v okolí nového centra
Napište nám
Postavili jste nový dům, rekonstruovali byt anebo máte hezky zařízenou zahradu a rádi byste se ostatním čtenářům pochlubili a inspirovali je?
Napište nám do redakce na adresu bydleni@novinky.cz, připojte pár průvodních vět a několik snímků vašeho díla.