Článek
To, čím budova jednoho z největších skandinávských obchodních center uchvátí na první pohled, je jantarová fasáda, vzbuzující dojem, jako by do ní uhodil z jedné strany nějaký obr tyčí a ona se jen prohnula, ale neroztříštila. V některých médiích se mluví o této proláklině jako o „zlaté průrvě”. A tou se svým způsobem také časem stane.
Cílem projektu je totiž zatím téměř solitérně stojící centrum ze všech stran obklopit budovami různých účelů a podobné výšky tak, aby nakonec zůstala viditelná právě jen čelní fasáda s „dolíkem“. Právě díky němu a lesklé jantarové barvě prohýbaných skel zůstane na hlavní třídě Hyllie Boulevard k nepřehlédnutí a bude lákat návštěvníky.
Uvádí se, že v současnosti navštíví centrum 25 tisíc lidí denně. Na severní straně komplexu je již v bezprostřední blízkosti postaveno duhové parkoviště pro 2500 aut. (Dalších 500 míst je přímo u vstupu do supermarketu.)
Interiér budovy boří zavedené konvence nákupních center. Charakteristické jsou pro něj syté a pestré barvy, jasné křivky, rozsáhlé a složité vzory. Podivuhodné je i velké množství uměleckých předmětů, zejména soch a obrazů, jimiž je centrum vyzdobeno.
V centru je na ploše 93 tisíc čtverečních metrů na dvě stě obchodů, uspořádaných do tvaru velké třípodlažní osmičky. Na rozdíl od mnoha jiných objektů tohoto druhu Emporia nabízí návštěvníkům k využití i střechu. Její plocha činí 27 tisíc čtverečních metrů, což je pro představu zhruba tolik co čtyři fotbalová hřiště.
Střešní park je navržen jako kout mírně kultivované přírody. Technické prostory centra jsou umně skryté ve fasetovaných kopečcích, které zároveň slouží jako závětří. Do budoucna se předpokládá využití parku jako zábavní zóny pro nejrůznější outdoorové aktivity.