Článek
Ještě před první světovou válkou vzniká v Praze jediný stavební celek, který se svým řešením blíží ideálu anglických garden cities - zahradních měst, a to na Hradčanech, v okolí bývalé Bruské brány.
Dlouhodobým a neúnavným propagátorem tohoto stylu bydlení byl právě architekt, návrhář nábytku a užitého umění Rudolf Stockar. Jeho vila z období let 1910-1911 tento způsob bydlení dobře reprezentuje.
I když zaměstnanec Stavebního úřadu hlavního města Prahy Rudolf Stockar považoval zahradní města za osady určené pro nejchudší a nezámožné třídy maloúřednické a dělnické, v případě hradčanského vilového souboru i v jiných celcích zahradního typu tato sociální vize naplněna nebyla. Ostatně, jednu z takových vil si vytvořil ve stylu geometrické moderny i pro sebe.
Volně stojící dům je jednopatrový, nad soklem vytvořený z cementových cihel. Pozornost zaujme hlavně domovní portál s dveřmi, rámovanými mříží z kruhových prvků. Nad vchodovou částí je umístěno trojité sdružené okno. Do levé části v prvním patře autor zavěsil plochý arkýř s oblými rohy, do přízemního okna pod arkýřem pak umístil geometricky ornamentální mříž.
Stockar byl rodákem z moravských Doloplaz a absolventem Českého vysokého učení technického v Praze. Projektoval řadu veřejných i nájemních budov a byl i ředitelem Artělu, sdružení výtvarníků orientovaných na užité umění.
V architektuře ho stylově inspiroval purismus a jeho čisté linie, v uměleckém řemesle přešel od kubismu ke stylu art deco.
Roku 1925 byla k vile přistavěna garáž, o tři roky později upraven sklep a později byla i zasklena veranda. Časem došlo k vnitřním úpravám vily.