Článek
Správa železnic hledá prostřednictvím výběrového řízení zhotovitele modernizace pražského Masarykova nádraží. „Je to poslední potřebný krok před samotnou realizací. Tu bychom rádi odstartovali na přelomu letošního roku. Masarykovo nádraží se stane součástí spojení na pražské letiště a nabídne moderní zázemí všem cestujícím v centru metropole,“ informuje na svém twitterovém účtu generální ředitel organizace Jiří Svoboda.
🏗️Pražská Masaryčka se mění před očima a tamní nádraží už brzo přestane být výjimkou!
— Jiří Svoboda (@jirisvoboda_cz) July 14, 2023
Dnes jsme vyhlásili tendr na zhotovitele stavby, což byl poslední potřebný krok před samotnou realizací. Tu bychom rádi odstartovali na přelomu letošního roku.
Masarykovo nádraží se stane… pic.twitter.com/0C99C1ERRz
Nejvýraznějším urbanistickým prvkem nové podoby Masarykova nádraží bude platforma nad kolejištěm. Umožní nejen pěší propojení Florence s Hybernskou ulicí a Masarykova s hlavním nádražím, ale nabídne i nový vestibul pro cestující, kde budou moci čekat na své spoje. Nástupiště budou s platformou propojena bezbariérově pomocí výtahů, eskalátorů i po schodech. Část platformy bude osazena zelení a přímo v centru hlavního města tak vznikne zcela nová klidová zóna.
Součástí modernizace nádraží je i zvýšení počtu kolejí ze stávajících sedmi na devět, přibude také jedno nové nástupiště. Ta současná projdou rekonstrukcí.
Jak slibuje Správa železnic, všech šest nástupišť ve stanici bude mít nejenom bezbariérový přístup, ale jejich nová výška zajistí pohodlný nástup do vlaků. Rekonstrukcí projde také kolejiště, veškeré technologie, trakční vedení a napájení.
Pro Pražany a návštěvníky hlavního města je pak důležité, že stavba bude probíhat za provozu. Omezení budou vždy jen dílčí v závislosti na právě realizované etapě projektu.
Jak informuje Správa železnic, modernizace a dostavba Masarykova nádraží je schválena ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Celkové investiční náklady dosahují téměř čtyř miliard korun.