Článek
Dům pro letní a víkendové pobyty si dali postavit bratři Novákovi, Jan - s uměleckým pseudonymem „Senešal“, které vychází ze slova sensál - makléř na burze, a Jaroslav, který pracoval jako sekretář Obchodní a živnostenské komory.
Architekt se inspiroval u Le Corbusiera
Plány černošické vily z roku 1929 vypracoval architekt Karel Stráník, žák slavného architekta Josefa Gočára z pražské Akademie výtvarných umění, který působil v pařížském ateliéru architekta Le Corbusiera. Společně s Le Corbusierem pracoval na plánech pavilonu L’Esprit Nouveau pro Mezinárodní výstavu dekorativních umění v Paříži. Le Corbusier tímto dílem ukázal světové veřejnosti, jak má vypadat moderní bydlení.
Po návratu do Prahy Stráník vystavil své práce na třetí výstavě uměleckého svazu Devětsilu. Devětsil ve své době sehrál klíčovou roli v propagaci světové architektury u nás a české architektury v zahraničí.
Právě na této výstavě přátelé Karla Stráníka seznámili s budoucími stavebníky vily v Černošicích. Říká se, že výslovný požadavek bratří Novákových byl, aby architekt předvedl, co se u Le Corbusiera naučil. Stráník dům pojal jako volnou variaci na Le Corbusierův Cookův dům v Paříži.
Odtud převzal typický motiv kombinace plného a trubkového zábradlí terasy. Architektonicky umírněnější řešení si vynutilo použití zdiva staršího domu, umístěného v blízkosti hlavní komunikace na Prahu a železniční zastávky.
Vliv tvorby Le Corbusiera se odrazil i ve vybavení interiéru, a to v použití tonetek a ve výtvarném řešení barevných stěn v prostoru haly a schodiště. Stráníkovu černošickou vilu lze považovat za jednu z nejdůležitějších staveb, ovlivněnou Le Corbusierovým puristickým (čistým a jednoduchým) stylem dvacátých let 20. století.