Článek
„Rozhodli jsme se, že nakonec nevznikne asfaltová dálnice, která rozrazí krajinu vedví, ale 2,5 metru široká stezka, která zachová ráz místa,“ uvedl k nové podobě cesty pro chodce na břehu řeky radní Prahy 8 Tomáš Slabihoudek (Společně pro Prahu 8). O ní se přemýšlelo od roku 2017. Aktuální projekt zachovává stromy, které měly podle původních předpokladů padnout, i kamenné opevnění.
Městská část chce vytvořit klidnou přírodní cestu, kterou využijí rekreační cyklisté a chodci, nezapomíná ani na pobytové plochy nebo místa pro posezení rybářů. Proměna lokality by podle Slabihoudka měla začít letos na podzim. Potrvá asi rok a půl.
Prvním krokem k obnově břehu byla oprava cyklostezky v Thomayerových sadech, která skončila loni.

Vizualizace budoucí podoby.
Na Rohanském ostrově vyroste škola oděná do střídmého zelenkavého kabátu

Nová podoba cyklotrasy A2
Proměnou projde rovněž cyklotrasa A2 v Povltavské, která v současnosti vede na chodníku a vedle rušné vozovky, po níž auta míří do tunelu Blanka nebo z něj. Je méně než jeden metr široká, přitom se na ní pohybují statisíce kol ročně.
„Rozšíří se chodník, odstraní svodidlo, aniž by došlo k narušení profilu pro auta, a přeloží se stožáry veřejného osvětlení,“ přiblížil novinky předseda komise pro dopravu a komise pro územní rozvoj Prahy 8 Martin Jedlička (Společně pro Prahu 8).
Michal Švadlenka z Technické správy komunikací odhaduje, že práce na projektu zaberou ještě rok. Nová trasa s asfaltovým povrchem bude 3,5 metru široká. „Docela komfortní pro cyklisty v obou směrech,“ dodal Jedlička.

Změnit se má také podoba cyklostezky A2.
Nová pěšina a cyklostezka jsou součástí strategické studie Vltavská promenáda, kterou zpracoval Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy. Obsáhlý materiál řeší budoucnost cenného, ale zatím špatně přístupného území od Pelce-Tyrolky po hranici mezi Prahou 8 a 9. Vychází při tom z poznatků místních obyvatel a dalších aktérů.
V souvislosti s plánovanou výstavbou Městského okruhu, který odvede auta z Povltavské do tunelu pod Bílou skálou, se otevírá příležitost proměnit tuto lokalitu ve vyhledávané rekreační místo se spoustou zeleně.
Povltavská promenáda v budoucnu propojí celoměstsky významné rekreační celky, jako jsou plánovaný Rohanský park na karlínském břehu Vltavy, rekreační oblast kolem Rokytky ve Vysočanech a Hloubětíně, s Trojskou kotlinou.
Práce na pražském náměstí Jiřího z Poděbrad se rozběhly. Mělo by vypadat jako pařížský park
