Článek
Pětasedmdesátiletý Vízner žije a pracuje ve Žďáru nad Sázavou a vystudoval Vysokou školu uměleckoprůmyslovou v Praze, atelier skla.
Objekty z broušeného skla mají jednoduchou jasnou barevnost, s kterou umělec dobře pracuje. Mezi jeho nejzajímavější díla patří vázy z lisovaného skla z let 1961-1967 - tyto výrobky byly v 60. letech velmi populární a žádané, zaujme i jeho hutnické sklo, ale nejpůsobivější jsou objekty z broušeného skla.
František Vízner je v zahraničí známým umělcem. "Navzdory tomu je počet "návštěvníků", kteří dennodenně přicházejí do kontaktu s jeho tvorbou v metropoli České republiky, nesrovnatelně vyšší, než při jakékoliv autorově výstavě kdekoliv na světě, " tvrdí Oldřich Palata, kurátor Severočeského muzea v Liberci.
Podle Palaty tento výčet, do kterého patří obklady nástupišť stanic Karlova náměstí a Jinonice pražského metra, osvětlovací systém v budově Národního divadla, osvětlení Kongresového sálu či foyeru českého parlamentu a další realizace s architekty nejenom v Praze, ale i mimo hlavní město, připomíná, že autorův tvůrčí záběr je nesrovnatelně širší, než by se při zjednodušeném pohledu na jeho nejznámější polohu tvorby zdálo.
Minimalistické kusy masivního skla zaujmou nejvíce
Velmi působivé jsou zejména Víznerovy jasně geometrické kusy. Prosté tvary a masivní sklo dodávají návrhům na působivosti. Zaujmou hlavně minimalistické barevné skleněné objekty vzniklé brusem tvarovaného skla.
Svými díly je Vízner zastoupen ve sbírkách mnoha prestižních světových muzeí a galerií - např. v Metropolitním muzeu umění v New Yorku či ve Victoria & Albert muzeu v Londýně, jeho díla máme i v Uměleckoprůmyslovém muzeu v Praze.
Od roku 1977 pracuje Vízner na volné noze ve svém ateliéru. Výstava Víznerových mís a váz je otevřena do 30. dubna v galerii Nová síň ve Voršilské ulici v Praze 1 každý den kromě pondělí od 11 do 18 hodin.