Článek
Architekt vytvořil projekt jako návrh nového přístupu k urbanizaci a jako přímý protiklad k tomu, jak v současnosti tento proces probíhá.
Navzdory současným snahám o integraci solární energie, elektromobility a podzemní infrastruktury do měst, základní problém dle Donisova přesvědčení zůstává pořád ten samý – jde o dodatečné vylepšování konceptu měst, jenž je starý sto let.
Proto musí být města budoucnosti, mají-li být skutečně udržitelná a mají-li pomoci navrátit celou planetu do udržitelného stavu, vybudována na zcela jiném principu.
Model města, který nabízí, je určen pro milion obyvatel žijících v kompaktním prostředí, kde se prolíná charakter městské a venkovské krajiny. Obytné a obchodní programy jsou v něm propojeny do zhuštěných struktur obklopených velkými plochami parků a lesů.

Město budoucnosti by mohlo mít podobu zvlněných megastaveb připomínajících pohoří lemující zelené plochy původní přírody.

Pohoří – megastavby by byly vyrobeny z CLT panelů.
V navrhovaném typu měst je pak na prvním místě infrastruktura pro pěší a cyklisty, naopak dálnice zde zcela chybí. Stejně tak zde není vítána ani osobní doprava.
To ovšem znamená velice pečlivé naplánování a rozmístění jednotlivých funkčních prvků tak, aby veškeré služby byly pro obyvatele dostupné do 15 minut pěší chůze či jízdy na kole.
Vzducholodě, jež rozvážejí ovoce a zeleninu, by mohly v budoucnu vyřešit hned několik problémů

Základním stavebním materiálem jsou pak CLT panely jakožto udržitelný materiál.
„Nová města se mohou stát jednoduchými rámy zahrnující odlišnou přírodní krajinu, přičemž každý člověk by žil v nejcennějších částech města (v bezprostřední blízkosti zeleně – pozn. red.). Jde o kombinaci výškových budov a megastaveb, v podobě velké křivolaké ‚hory' s terasami, jež integrují čtvrt milionu obytných jednotek s průměrným obsazením čtyři obyvatelé na jednotku,” popisuje architekt.

Nejžádanější bydlení je i v současných velkoměstech právě v okolí parků. V nových městech by v bezprostřední blízkosti zeleně bydleli všichni obyvatelé.

Každé z velkoměst by si ohraničovalo, rámovalo svůj vlastní typ krajiny, který by pro něj byl typický.
Lidstvo jako velryby na moři, taková by mohla být budoucnost bydlení

Přetvořte svět
Návrh pojmenovaný Rámové město se stal vítězem soutěže Redesign the world (Přetvořte svět), jejíž výsledky v závěru loňského roku odhalil její pořadatel, architektonický web Dezeen.