Článek
Pro výstavbu domu s ateliérem umělec koupil v roce 1974 na úpatí Zelené hory ve Žďáru nad Sázavou chátrající usedlost v ochranném pásmu Santiniho poutního kostela sv. Jana Nepomuckého.
Návrh projektantů a požadavky stavebníka musely být přizpůsobeny podmínkám památkářů.

Vila je rozdělena na dvě samostatné části.
Řešení domu vychází z nepravidelného seskupení „ker“ pultových břidlicových střech, které umožňují prosvětlení obytné části interiérů hlavně z jižní strany.
Nesměla chybět sklářská dílna
Z provozního hlediska je objekt rozdělen na dvě odděleně přístupné jednotky. Hospodářská část obsahuje garáž a sklářskou dílnu. V obytné části pak najdeme kuchyni a vstupní zázemí.

Břidlicové střechy jsou nepravidelně uspořádané.
Dvouúrovňový prostor obytné části s galeriovým uspořádáním obsahuje ateliér, sloužící i ke společenským účelům a dvojici ložnic. Návrh vily od manželů Drápalových vyniká citlivým výtvarným přístupem.
Měřítko stavby i užité materiály berou v úvahu v duchu moderního regionalismu lidové stavební vzory.