Článek
Vila byla postavena mezi lety 1927 až 1928. Ve své době stála společně s přilehlou zahradou prakticky mimo město. Ostatně i dnes se nachází mimo broumovské centrum.
Na fasádě je znát i doznívající vliv klasicistní lidové architektury typické pro Broumovsko. Vila celkově působí barokním dojmem. Zaujme symetričnost jednotlivých stran i drobná sochařská výzdoba terasy nad zimní zahradou. Barokním dojmem působí i původní umístění vily do prostoru osově symetrické zahrady, jejíž hlavní osa probíhá i středem vily.

Chloubou stavby je společenský sál a decentně dekorovaným stropem.
Naproti tomu moderním prvkem je nepochybně centrální hala se schodištěm a některé vnitřní vybavení. Klasicizující prvky se projevují ve srovnání s celkovým měřítkem vily v menších architektonických prvcích a detailech, ať už se jedná o pseudodórské sloupy nesoucí balkón nad jihovýchodní terasou nebo klasicizující pilastry oživující průčelí zimní zahrady.

Majitelé investovali do kvalitního dřevěného nábytku na míru.
Ještě více než v exteriéru je prolínání historismu s modernou vidět v interiéru. Prakticky všechny prostory dodnes zdobí barokizující nástropní štuková zrcadla doplněná rozvilinami (rostlinnými ornamentálními motivy) a malovanými obrazy. Jeden z nich (děti se zátiším ovoce a ryb) zůstal dochován nad vstupem do pánského pokoje.
Nejreprezentativnějším prostorem vily dodnes zůstal pánský pokoj. Působivé je modernistické dřevěné obložení stěn s vestavěnými knihovnami, oživenými kazetovými výplněmi a sloupky.
Podle dobových fotografií byly místnosti vybaveny stylovým historickým nábytkem a doplňky, které dojem aristokratického sídla ještě víc umocňovaly.

Obraz je zasazen do zdobeného nástěnného prostoru nad krbem.
Oskar Nowotny patřil k místním textilním průmyslníkům německé národnosti, o jeho životě se toho moc neví. Možná i právě kvůli své národnosti se při stavbě svého sídla rozhodl pro spolupráci s brněnským architektem Heinrichem Fantou.
V roce 1945 byl Oskar Nowotny s celou rodinou vystěhován a vila připadla ústřední správě majetku. Počátkem padesátých let 20. století tu státní podnik Veba zřídil internát. Později začala vila sloužit jako hotel.